Vierwielaandrijving voor nieuwe Passat

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen biedt de Passat en de Passat Variant nu ook aan met de 4Motion-vierwielaandrijving. Kopers op zoek naar grip kunnen kiezen tussen een 2.0 FSI en een 2.0 TDI.
Volkswagen biedt de Passat en de Passat Variant nu ook aan met de 4Motion-vierwielaandrijving. Kopers op zoek naar grip kunnen kiezen tussen een 2.0 FSI en een 2.0 TDI.
Via een Haldexkoppeling worden de aandrijfkrachten van de Passats 4Motion over de vier wielen verdeeld. De 4Motionversies zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, net als de voorwielaangedreven 2.0 FSI en 2.0 TDI. De vierwielaandrijving levert door het hogere gewicht een verlies van een halve tel op bij de sprint vanuit stilstand naar 100 km/h. De sedan 2.0 FSI 4Motion heeft namelijk 9,9 seconden nodig voor die exercitie, de Variant klaart het klusje in 10,2 seconden. Bij de diesel is het verschil tussen de 4Motion en de gewone versie ongeveer even groot, de 2.0 TDI 140 pk 4Motion sprint in 10,2 seconden van 0-100 km/h. Overigens beschikt het topmodel van de Passat, de 3.2 V6 FSI met 250 pk en 330 Nm, standaard over vierwielaandrijving, de DSG-transmissie met dubbele koppeling is eveneens af fabriek aanwezig.
De 4Motions-versies zijn vanaf november leverbaar. De 2.0 FSI 4Motion begint bij 33.890 euro (Variant 35.240 euro), de 2.0 TDI 4Motion bij 37.025 euro (38.375 euro). Het topmodel met 3.2 V6 FSI is als Comfortline leverbaar vanaf 44.810 euro (Variant vanaf 46.430 euro).

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.