Van dichtbij: nieuw Volkswagen-logo
Nieuw logo, nieuwe huisstijl
De ID.3 is de eerste auto van Volkswagen waar het zijn nieuwe logo op plakt. Het merk werpt nu een lichtje op wat er nu echt anders is.
Volgens Volkswagen staat het nieuwe logo, dat met zijn tweedimensionale uitstraling platter en simpeler oogt dan het vorige logo, symbool voor een toekomst waarin Volkswagen "elektrisch, connected en CO2-neutraal" is. Omstreeks 2020 moet de overgang naar de nieuwe huisstijl van het merk uit Wolfsburg zijn afgerond.
Klaus Bischoff, hoofdontwerper bij Volkswagen, heeft volgens het merk invloed gehad op die nieuwe huisstijl. In totaal moet Volkswagen bij 10.000 locaties in 171 landen de logo's aanpassen. Gisteravond was het nieuwe logo op het hoofdkantoor in Wolfsburg te zien.
Een ander verschil met het oude logo (foto 2): het is niet langer meer altijd blauw en wit, maar zal ook worden gecombineerd met andere kleuren. Op de auto's én bij Volkswagens vestigingen zal het logo ook nog eens verlicht zijn.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (virtual cockpit)
- 2019
- 193.843 km

Volkswagen T-Cross R-Line Business | 'App-Connect' draadloze smartphone integratie | Achterlichten LED | Afstandscontrolesysteem (Front Assist)
- 2025
- 16 km

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI R-Line Edition|PANO|TREKHAAK|CRUISE|NAVI|BLUETOOTH|18INCH|
- 2015
- 216.345 km
Lees ook

Zo gaan onze elektrische middenklassers met kou om: updates Mazda 6e en VW ID7

'Geen Chinese Volkswagens naar Europa'

Door zeven (Balkan)landen met de Volkswagen ID7 Tourer kan, maar je moet wel vooruitdenken

Test Volkswagen T-Roc - Veelbelovend begonnen aan zware taak




