AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ultiem Sinterklaascadeau heeft z'n prijs
81
Vol verwachting klopt ons hart, want de boot met Ferrari's 458 Italia staat op het punt om aan te meren. Het heeft even geduurd, maar eindelijk weten we wat dé supercar van 2010 kost!
De Ferrari 458 Italia gaat 271.122 euro kosten. Van dat geld vloeit 108.222 euro direct naar de staatskas. Na deze aderlating kunt u een volbloed met 570 pk sterke V8 op de oprijlaan zetten. Een transmissie met dubbele koppeling behoort tot de standaarduitrusting. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,4 seconden en de topsnelheid is 325 kilometer per uur.
De 458 Italia meet 4,53 meter in de lengte, is 1,94 meter breed en 1,21 meter hoog. De wielbasis is 2,65 meter. Ferrari meldt trots dat de 458 Italia een CO2-uitstoot heeft van slechts 320 gram per kilometer. Da's flink minder dan zijn voorganger die 420 gram per kilometer naar buiten hoest. Het bijbehorende brandstofverbruik is 13,7 liter per 100 km; ofwel 1 op 7,3.
Wie z'n 458 Italia wil personaliseren, kan zich lekker uitleven op de optielijst. Een bloemlezing: racestoelen met koolstofvezel kosten 7.632 euro, een bagageset kost 6.201 euro en racy led'jes in het stuurwiel vergen een extra investering van 4.611 euro. Maar ook sommige meer vanzelfsprekende zaken vergen extra investeringen: een witte toerenteller kost 875 euro, een iPod-aansluiting is er voor 890 euro en de eigenlijk verplichte Scuderia-schildjes op de spatborden kosten 1.558 euro.
Maar wie zo'n 458 Italia kan betalen, zal daar natuurlijk niet om malen. De auto is te bestellen bij de geselecteerde Ferrari-dealers in ons land.
De 458 Italia meet 4,53 meter in de lengte, is 1,94 meter breed en 1,21 meter hoog. De wielbasis is 2,65 meter. Ferrari meldt trots dat de 458 Italia een CO2-uitstoot heeft van slechts 320 gram per kilometer. Da's flink minder dan zijn voorganger die 420 gram per kilometer naar buiten hoest. Het bijbehorende brandstofverbruik is 13,7 liter per 100 km; ofwel 1 op 7,3.
Wie z'n 458 Italia wil personaliseren, kan zich lekker uitleven op de optielijst. Een bloemlezing: racestoelen met koolstofvezel kosten 7.632 euro, een bagageset kost 6.201 euro en racy led'jes in het stuurwiel vergen een extra investering van 4.611 euro. Maar ook sommige meer vanzelfsprekende zaken vergen extra investeringen: een witte toerenteller kost 875 euro, een iPod-aansluiting is er voor 890 euro en de eigenlijk verplichte Scuderia-schildjes op de spatborden kosten 1.558 euro.
Maar wie zo'n 458 Italia kan betalen, zal daar natuurlijk niet om malen. De auto is te bestellen bij de geselecteerde Ferrari-dealers in ons land.