Toyota Yaris Hybrid-R is klaar voor de start
Volgens Toyota voelt het 'studiemodel' zich op de openbare weg én het circuit thuis. De raceaspiraties blijken uit de Michelin Pilot Sport Cup banden, de Dual Tone Ricardo kuipstoelen, de grotere remschijven en remklauwen met zes zuigers voor en vier zuigers achter. Ook zijn er 18-inch wielen van TRD.
Al dit uiterlijk vertoon is er niet voor niets. De aandrijflijn bestaat uit twee elektromotoren (voor elk achterwiel eentje) van elk 60 pk en een 1,6-liter benzinemotor. Die turbomotor is goed voor een piekvermogen van 'meer dan 300 pk' en 420 Nm. Schakelen gaat met een sequentiële transmissie.
Via een knop op het stuur heeft de bestuurder 10 seconden lang de beschikking over 40 pk extra van de elektromotoren of 5 seconden lang 120 pk extra.
Het persbericht laat nog iets interessants zien: Toyota meldt tussen neus en lippen door dat er een 1,6-liter turbomotor onder de kap ligt, die zijn kracht naar de voorwielen stuurt. De kans is groot dat dit blok de nieuwe downsizemotor is die het Japanse merk op termijn wil introduceren. Uiteraard krijgen de productiemodellen een lager vermogen.
Op 10 september kunnen we de Yaris Hybrid-R op de persdag van de IAA
PRIVATE LEASE Toyota Yaris
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Toyota GR Yaris: vanaf dik €94.000 meer hardcore dan ooit

Toyota GR Yaris nóg extremer als Aero Performance

Toyota Yaris T-Sport – Het bewijs dat de eerste Yaris ook leuk en vlot kan zijn

Toyota Yaris 1.3 VVT-i – 1999 – 454.408 km - Klokje rond






