Toyota Yaris gefacelift

Toyota Yaris MY 2010
Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010Toyota Yaris MY 2010
Toyota heeft de Yaris aangepast aan de eisen van de tijd. Deze maand is in Frankrijk de productie gestart van een licht gefacelifte uitvoering.
Toyota heeft voor het nieuwe jaar de Yaris vernieuwd. Hij is te herkennen aan zijn gewijzigde verlichting aan voor- en achterzijde en de deurgrepen zijn voortaan in mat zilver uitgevoerd. Verder zijn er nieuwe wieldoppen en lichtmetalen wielen en de kleuren Light Purple Silver en Blue Metallic worden aan het kleurenpalet toegevoegd. Het leveringsprogramma bestaat uit de uitrustingsniveaus: Acces, Comfort en Aspiration - die laatste is de populairste versie in ons land.
Bij de nieuwe Yaris zijn er drie motoren gewijzigd. De eerste is de 69 pk sterke 1,0-liter VVT-i die een CO2-uitstoot scoort van 118 gr/km en een gemiddeld verbruik scoort van 5,0 liter op 100 km. De 1,3-liter met 100 pk is voortaan voorzien van een start/stop-systeem en Dual VVT-i. Dat brengt 'm op een uitstoot van 119 gr/km en het gemiddelde verbruik blijft beperkt tot 5,1 liter op 100 km.
De 1,4-liter D-4D diesel met 90 pk heeft een uitstoot van 109 gr/km en een gemiddeld verbruik van 4,1 liter op 100 km. Dat is onder meer bereikt door de toepassing van een nieuwe generatie injectoren, aanpassingen aan de turbo en de toepassing van een uitlaatgasrecirculatiesysteem. De dagen van snelste Yaris, met de 133 pk sterke 1,8-liter, lijken geteld. Hij blijft onder meer in Nederland tot juli in het assortiment. Daarna valt het doek en blijven alleen ecologisch verantwoorde versies in het programma.

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (72)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.