Toyota wordt partner van Missie H2
Waterstof promoten
Toyota Nederland sluit zich aan bij een groep van zes andere bedrijven om waterstof meer te promoten in Nederland. Enkele TeamNL-topsporters zijn de ambassadeurs van de gezamenlijke campagne.
Voor ‘Missie H2’, zoals de campagne heet, slaan zeven verschillende partijen de handen ineen. Het gezamenlijke doel is om waterstof meer te promoten als belangrijke en duurzame energiedrager voor de toekomst: “Het doel van de missie is om de bekendheid met de duurzame mogelijkheden van waterstof onder het Nederlandse publiek te vergroten en een brede beweging op gang te brengen ten behoeve van de energietransitie.” Naast Toyota zijn ook bedrijven als Gasunie, Shell Nederland en Stedin Groep van de partij.
Voor Missie H2 wordt daarnaast samengewerkt met NOC*NSF. Verschillende topsporters, zoals Kiran Badloe, Marit Bouwmeester en Lisette Bruinsma, zijn ambassadeurs voor de campagne. Zij zouden zich tot de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio blijven inzetten. Deze evenementen zijn echter een jaar naar achteren geschoven door de coronacrisis. Hierdoor loopt de campagne nu ook een jaar langer door.