AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Toyota: twee merken voor China in 2013
8
China wordt momenteel dusdanig belangrijk geacht door de auto-industrie, dat je als jezelf respecterend concern bijna wel een submerk speciaal voor deze markt moet hebben. Zo ook Toyota. Sterker nog: volgend jaar komt de fabrikant zelfs met twee Chinese submerken.
Reuters meldt dit op basis van uitspraken van een Toyota-topman. De submerken zijn uitvloeisels van de joint-ventures die het Japanse merk in China heeft. Deze joint-ventures zijn er met de FAW Group en de Guangzhou Automobile Group Co.
Hiroju Onosji, de Senior Marketing Officer van Toyota, kon nog niet zeggen welk merk als eerste wordt geïntroduceerd. Ook de namen zijn nu nog niet bekend.
Eerder kondigde Nissan al aan vanaf 2015 het merk Venucia speciaal in China te gaan voeren. General Motors introduceert spoedig Springo, een fabrikant van elektrische auto's speciaal voor China.
PRIVATE LEASE Toyota
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Nieuwe Toyota Corolla, LFA-opvolger en meer nieuwe Toyota's!
Nieuws
De Subaru Outback doet in Europa wat de Toyota C-HR in Amerika doet
Nieuws
Toyota C-HR subtiel opgefrist voor nieuwe modeljaar
Mijn eerste auto
Zonder reisplan de wijde wereld, een Corolla die 't altijd deed: Hans houdt al 50 jaar van Toyota
Nieuws