AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Toyota: niet te veel verwachten van groene F1
Vanaf volgend seizoen is het in de Formule 1 toegestaan om energie die tijdens het remmen vrijkomt, weer terug te winnen. Bij Toyota gaat voor dit zogeheten KERS-systeem de vlag nog niet naar buiten.
Verschillende teams in de Formule 1 overwegen het KERS-systeem in te voeren. Daarbij mag energie die auto bijvoorbeeld tijdens het remmen vrijgeeft, worden teruggewonnen. Een dergelijk systeem heeft al eens bestaan in de F1, maar is destijds uit de regels geschrapt. Toyota experimenteert ook met KERS, maar de heren ingenieurs zijn nog niet onder de indruk. Ze vermoeden weliswaar dat de rondetijden kunnen verbeteren, maar ziet het niet als voordeel voor op de productieauto's van het merk. Voorlopig voldoet het systeem ook nog niet aan de prestatie- en veiligheidseisen van het team.
"Door KERS krijgen we hoe dan ook wat meer kennis over hybride-systemen. Het zal echter zeker niet gaan zorgen voor een belangrijke doorbraak voor onze productie-auto's. Toyota heeft onlangs de Tokachi 24-Uurs race gewonnen met een hybride-auto die geavanceerdere techniek aan boord heeft dan een F1-auto met KERS." Niet onder de indruk dus, daar bij Toyota.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Toyota
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar

Met deze Japanse compacte hybride SUV's met de kop eraf kun je nog jaren zorgeloos rijden
Nieuws

Het Trump-effect: Toyota gaat Amerikaanse modellen exporteren naar Japan
Nieuws

‘Toyota MR2 komt terug als GR MR2’

Test Toyota Aygo X - Als hybride nog veel beter
Nieuws




