Toyota met elektro-budgetmerk naar China

Toyota Shanghai Concept
Toyota zal volgend jaar een Chinees elektro-budgetmerk lanceren dat liefst tien modellen in z'n portfolio heeft.

In 2013 presenteerde Toyota op de Shanghai Auto Show een geel studiemodel dat vreemd genoeg zonder een naam door het leven moest gaan. Volgens de Chinese media was de destijds getoonde elektro-rakker een voorproefje op een elektrisch submerk dat Toyota in China wil lanceren. Vandaag is daar meer informatie over opgedoken.

Het nieuwe merk gaat Lingzhi heten, wat afgeleid zou zijn van het Chinese woord dat 'sprong voorwaarts' betekent. De Engelse benaming voor het merk wordt volgens de Chinese media Leahead. Naar verluidt, wordt het merk volgend jaar actief op de Chinese markt, en zal het liefst 10 verschillende, goedkope elektrische auto's in het gamma hebben. Het merk gaat zich richten op de jonge Chinese consument die zich wel in een hippe elektro-Toyota ziet rondgaan.

PRIVATE LEASE Toyota

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.