Testcentrum Hyundai bij de Groene Hel
Het te bouwen testcentrum gaat zo'n 5,5 miljoen euro kosten en is volgens het Koreaanse merk 'een signaal dat we de Europese markt heel serieus nemen'. Nu gaat het Hyundai vanzelfsprekend niet alleen om wat fijne publiciteit. Met het testcentrum willen ze de 'Ring regelmatig bestoken met testauto's, de ervaring die ze daar opdoen moet leiden tot meer dynamische auto's, aldus Hyundai.
Allen Rusforth, Senior Vice President en COO van Hyundai Motors Europe is van mening dat de investering zich snel terug zal betalen. "Het zal het imago van het merk in Europa alleen maar versterken. Voor de Europese automarkt is de wendbaarheid van een auto erg belangrijk.' Ook de terugkeer van Hyundai in de WRC moet het merk een duwtje in de rug geven. Hier hoopt de Hyundai-topman eveneens ervaringen op te doen die de dynamiek, betrouwbaarheid en duurzaamheid van de Koreaanse modellen ten goede zullen komen.