AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Supasse V: Japans minimalisme
Kleine fabrikanten van sportwagens kunnen altijd op onze sympathie rekenen. Regelmatig komt er luchtfietserij langs, maar in gevallen zoals de Supasse V besteden we met alle plezier aandacht aan het project.
Het Japanse Supasse is een fabrikant van kitcars, maar de V is een volledig eigen model. Voor het design het Supasse zich enigszins laten inspireren door de Ferrari Enzo en het motorblok is afkomstig van Mazda. De 2,3-liter turbomotor kennen we uit de 3 MPS en levert in de Supasse V 270 pk.
Dat klinkt op zich niet heel extreem, maar in combinatie met een leeggewicht van 850 kilogram betekent dat elke pk slechts 3,1 kilogram hoeft mee te slepen. Dat zijn Lotus Exige-achtige waarden. Concrete prestatiecijfers geeft Supasse niet, maar op dat gebied zit het ongetwijfeld wel snor.
Supasse onthult de V volgende week op de Tokyo Motor Show. Dan kunnen we u hopelijk de prestatiecijfers melden. In de loop van 2010 wil de kitcarfabrikant de productie starten.
Dat klinkt op zich niet heel extreem, maar in combinatie met een leeggewicht van 850 kilogram betekent dat elke pk slechts 3,1 kilogram hoeft mee te slepen. Dat zijn Lotus Exige-achtige waarden. Concrete prestatiecijfers geeft Supasse niet, maar op dat gebied zit het ongetwijfeld wel snor.
Supasse onthult de V volgende week op de Tokyo Motor Show. Dan kunnen we u hopelijk de prestatiecijfers melden. In de loop van 2010 wil de kitcarfabrikant de productie starten.
Lees ook
Budgetbrigade 2025 - Mercedes CLK - Klokje rond-keuring
Autotest
Dubbeltest: Opel Frontera Electric vs. Renault 4 E-Tech - Charme van vroeger, techniek van nu
Oud & Nieuw
De start van de Mercedes M-klasse was vals maar de GLE-klasse staat al jaren als een huis
Achtergrond
Opportunisme in de zomer van 1990: cabriolets die wel en niet kwamen
Reportage