Subaru WRX slaat nieuwe wegen in

Subaru WRX
Subaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRXSubaru WRX
Subaru heeft het doek nu zelf ook van de WRX getrokken. En de auto is dan logischerwijs niet zo fraai als de concept-car, onderhuids is het zeker een belangrijke auto voor het Japanse merk.

Subaru laat er er geen gras over groeien: 'Pure power in your control' (pure kracht onder jouw controle) is het motto van de WRX. Het blijft echter niet bij wat lege marketingtaal, want de Soeb heeft een nieuwe motor onder de kap liggen die voor flinke prestaties zorgt.

De nieuwe motorisering is een 2,0-liter turbomotor met directe inspuiting. Het blok is goed voor een vermogen van 268 pk en een maximumkoppel van 363 Nm. Schakelen gaat met een handbak of een Lineartronic-automaat.

Subaru belooft dat de nieuwe motor een fors lager verbruik heeft dan de bestaande 2,5-liter boxermotor en tegelijkertijd dus betere prestaties.

Het spreekt voor zich dat de aandrijving weer op alle vier de wielen geschiedt. Multi-Mode Vehicle Dynamics Control en Active Torque Vectoring houden ook nog een oogje in het zeil.

Door een langere wielbasis neemt de interieurruimte van de WRX toe. Door aanpassingen aan de positie van het dashboard en de raamstijlen is het zicht rondom bovendien beter geworden.

De Subaru WRX staat momenteel op de LA Auto Show. Volgend jaar komt de auto in de Verenigde Staten op de markt. Plannen om de auto naar Nederland te halen, zijn er vooralsnog niet.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.