Subaru viert verjaardag STI met WRX RA-R

Europa niet uitgenodigd op Japans feest

Subaru WRX RA-R
Subaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-RSubaru WRX RA-R
Subaru viert de dertigste verjaardag van Subaru Tecnica International, de sportafdeling van het merk dat we vooral kennen van de magische afkorting STI. Puur voor het thuisland lanceert Subaru een speciale uitgave van de WRX.

Subaru roept de WRX RA-R in het leven, een feestelijke en tot 500 stuks gelimiteerde editie van de WRX die alleen in Japan op de markt komt. Met de WRX RA-R viert Subaru het 30-jarig bestaan van zijn sportafdeling Subaru Tecnica International (STI).

De WRX RA-R is tien kilo lichter dan de 1.482 kilo wegende WRX die tot voor kort op de Nederlandse markt beschikbaar was. De geblazen 2,5-liter viercilinder boxermotor levert in de speciale uitgave geen 300 pk, maar 329 pk. Subaru geeft de WRX RA-R een speciaal uitlaatsysteem en herschrijft het motormanagementsysteem. Dat laatste heeft niet alleen meer vermogen, maar ook een directere gasrespons tot gevolg. Hoe rap de WRX RA-R uiteindelijk is, houdt Subaru nog geheim.

Ook de afstelling van zowel de veren als de dempers zijn specifiek voor deze extra harde uitvoering onder handen genomen. De auto staat standaard op Michelin Pilot 4S-banden en de Brembo-remmerij is uitgerust met aangepaste remblokken, blokken die de WRX nog rapper tot stilstand moeten brengen. Subaru levert de auto met- of zonder achterspoiler.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (13) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.