AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Subaru Legacy is nu echt klaar
60
Zowaar een heuse wereldprimeur op deze dinsdag: de nieuwe Subaru Legacy! Het gaat om een auto in USA-specificatie, maar de Europese variant zal niet veel afwijken.
De nieuwe Legacy heeft een scherper lijnenspel dan de huidige, wat al een beetje te verwachten was na de onthulling van de concept-car in Detroit. De auto is 35 millimeter langer, 90 millimeter breder en 80 millimeter hoger dan het huidige model (met USA-specificaties). De wielbasis groeide met 80 millimeter, wat resulteert in meer beenruimte voor de achterpassagiers. Ook de inhoud van de bagageruimte groeit.
Binnenin valt op dat de nieuwe Legacy voor het eerst een elektrische parkeerrem heeft. Een andere belangrijke innovatie is de nieuwe CVT-transmissie, die Subaru Lineartronic heeft gedoopt. Volgens Subaru is dit de eerste in lengterichting geplaatste CVT-transmissie voor een vierwielaangedreven auto.
De Amerikaanse Legacy komt met drie motoren. De eenvoudigste is een 2,5-liter viercilinder met 170 pk, gevolgd door een exemplaar met turbo en 265 pk. Wie zes cilinders wil, kan kiezen voor een 3,6-liter benzinemotor met 256 pk. Hecht niet te veel waarde aan deze specificaties, want traditioneel krijgen Europese Subaru's andere motoren onder de kap dan de Amerikaanse en Japanse versies. Uiteraard heeft de Legacy ook in Europa vierwielaandrijving.
De nieuwe Legacy staat helaas niet op de AutoRAI. Subaru laat 'm debuteren op de New York International Auto Show, die volgende week z'n deuren opent. De auto komt eind dit jaar in ons land op de markt, verwacht de Nederlandse importeur.
Binnenin valt op dat de nieuwe Legacy voor het eerst een elektrische parkeerrem heeft. Een andere belangrijke innovatie is de nieuwe CVT-transmissie, die Subaru Lineartronic heeft gedoopt. Volgens Subaru is dit de eerste in lengterichting geplaatste CVT-transmissie voor een vierwielaangedreven auto.
De Amerikaanse Legacy komt met drie motoren. De eenvoudigste is een 2,5-liter viercilinder met 170 pk, gevolgd door een exemplaar met turbo en 265 pk. Wie zes cilinders wil, kan kiezen voor een 3,6-liter benzinemotor met 256 pk. Hecht niet te veel waarde aan deze specificaties, want traditioneel krijgen Europese Subaru's andere motoren onder de kap dan de Amerikaanse en Japanse versies. Uiteraard heeft de Legacy ook in Europa vierwielaandrijving.
De nieuwe Legacy staat helaas niet op de AutoRAI. Subaru laat 'm debuteren op de New York International Auto Show, die volgende week z'n deuren opent. De auto komt eind dit jaar in ons land op de markt, verwacht de Nederlandse importeur.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze Subaru Legacy heeft een trouw baasje – In het wild
Subaru Legacy B4 (2002) - Op de rollenbank
Op Zoek Naar
Het voordeel van een niet gewilde sedan als occasion: veel auto voor weinig geld
Nieuws
Deze Subaru Legacy is heel zeldzaam én heel netjes - Liefhebber Gezocht
Nieuws