Subaru Legacy is nu echt klaar

Subaru Legacy
Subaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru LegacySubaru Legacy
Zowaar een heuse wereldprimeur op deze dinsdag: de nieuwe Subaru Legacy! Het gaat om een auto in USA-specificatie, maar de Europese variant zal niet veel afwijken.
De nieuwe Legacy heeft een scherper lijnenspel dan de huidige, wat al een beetje te verwachten was na de onthulling van de concept-car in Detroit. De auto is 35 millimeter langer, 90 millimeter breder en 80 millimeter hoger dan het huidige model (met USA-specificaties). De wielbasis groeide met 80 millimeter, wat resulteert in meer beenruimte voor de achterpassagiers. Ook de inhoud van de bagageruimte groeit.
Binnenin valt op dat de nieuwe Legacy voor het eerst een elektrische parkeerrem heeft. Een andere belangrijke innovatie is de nieuwe CVT-transmissie, die Subaru Lineartronic heeft gedoopt. Volgens Subaru is dit de eerste in lengterichting geplaatste CVT-transmissie voor een vierwielaangedreven auto.
De Amerikaanse Legacy komt met drie motoren. De eenvoudigste is een 2,5-liter viercilinder met 170 pk, gevolgd door een exemplaar met turbo en 265 pk. Wie zes cilinders wil, kan kiezen voor een 3,6-liter benzinemotor met 256 pk. Hecht niet te veel waarde aan deze specificaties, want traditioneel krijgen Europese Subaru's andere motoren onder de kap dan de Amerikaanse en Japanse versies. Uiteraard heeft de Legacy ook in Europa vierwielaandrijving.
De nieuwe Legacy staat helaas niet op de AutoRAI. Subaru laat 'm debuteren op de New York International Auto Show, die volgende week z'n deuren opent. De auto komt eind dit jaar in ons land op de markt, verwacht de Nederlandse importeur.

Lezersreacties (60)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.