Spyker-update: zicht op D8 Peking-to-Paris

Spyker D12 Peking-to-Paris

Spyker heeft de resultaten over het eerste kwartaal van 2009 bekendgemaakt. In de eerste vier maanden van dit jaar zijn 15 Spykers geproduceerd, waaronder twee C8 Ailerons. Het merk uit Zeewolde blikt ook alvast vooruit op de resterende drie kwartalen, nog dit jaar worden de eerste D8's Peking-to-Paris gemaakt.

Ten opzichte van het eerste kwartaal in 2008 plust Spyker zowaar. In die periode werden er 12 Spykers geproduceerd, tegen 15 in de eerste vier maanden van 2009. Het eerste kwartaal stond vooral in het teken van de introductie van de C8 Aileron, de bolide met lange wielbasis die optioneel met automaat leverbaar is. Een belangrijk model voor de VS, waar in het derde kwartaal de eerste C8 Ailerons worden afgeleverd, meldt Victor Muller, CEO van Spyker, in het persbericht. Spyker verwacht dat de komst van de C8 Aileron op termijn de vraag naar de C8 met korte wielbasis doet afnemen, al blijven de C8 Spyder en de Laviolette voorlopig in productie.
D8 Peking-to-Paris komt in 2010
Als de productie van de C8 Aileron goed op gang gekomen is, is het tijd voor de D8 Peking-to-Paris, de auto die door Spyker meer dan tweeëneenhalf jaar geleden als SSUV gepresenteerd werd. Vorig jaar zomer meldde het merk dat de auto al in 2009 leverbaar zou zijn, maar de officiële introductie vindt plaats in 2010. Wel worden eind dit jaar de eerste exemplaren van de D8 geproduceerd. Die beschikt over een V8 met compressor, waarschijnlijk van Amerikaanse makelij, en niet over de W12 van de Volkswagen Groep. Aanvankelijk zou de auto dan ook D12 Peking-to-Paris heten.

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.