Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007

Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007
Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007Spyker D12 Peking-to-Paris: productie in 2007
Spyker heeft vandaag het doek van de Spyker D12 Peking-to-Paris gehaald. Het is een vierdeurs en vierzits auto met terreincapaciteiten maar een sportief hart.
Spyker heeft vandaag het doek van de Spyker D12 Peking-to-Paris gehaald. Het is een vierdeurs en vierzits auto met terreincapaciteiten maar een sportief hart. De Spyker D12 Peking-to-Paris is niet zomaar een concept car of een stijloefening voor de sportwagenfabrikant uit Zeewolde. De productie van de auto moet in het vierde kwartaal van volgend jaar in productie gaan. De D12 is voorizen van een 6,0-liter twaalfcilinder met 500 pk die bij Audi afkomstig is. De sprint van 0 naar 100 legt de 1.895 kilo zware auto af in 5,0 seconden. Als topsnelheid wordt 295 km/u opgegeven. De motor is gekoppeld aan een zestraps automatische versnellingsbak en een stuurwiel waar vanaf de bak sequentieel is te schakelen. De D12 Peking-to-Paris heeft een lengte van 4,95 meter en is – zonder spiegels – twee meter breed. De hoogte is minimaal 1,68 meter en maximaal 1,77 meter. De brandstoftank heeft een inhoud van honderd liter. Een opmerkelijk detail is dat de D12 is voorzien van naar achter openslaande portieren en de concept staat op 24 inch Aeroblade wielen. De D12 Peking-to-Paris dankt zijn naam aan de rit die in 1907 werd gereden van Peking naar Parijs. Die monsterrit werd gewonnen door de Fransman Goddard aan het stuur van een standaard Spyker 18/22 HP. "Spyker doet met de D12 hetzelfde als in 1907 met de 18/22 HP werd gedaan: het verkennen van een onbekend terrein. In het geval van de Peking-to-Paris betreedt hij het nieuwe segment van de SSUV's: de Super Sports Ultility Vehicles.