AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sportec SPR1: de snelste 911
De Zwitserse tuner Sportec laat op de Autosalon van Genève de SPR1 zien. Spijtig voor Porsche, want het is de snelste 911 van de beurs.
De Zwitserse tuner Sportec laat op de Autosalon van Genève de SPR1 zien. Spijtig voor Porsche, want het is de snelste 911 van de beurs.
Porsche pakt op de Autosalon van Genève flink uit met de nieuwe Turbo en de GT3 – het zijn de vaandeldragers van de nieuwe 997-serie. Even verderop toont tuner Sportec trots de SPR1. Die geeft beide snelle 911's klop. De Sportec sprint in drie seconden rond vanuit stilstand naar 100 km/u. De 911 GT3 kan dat in 4,3 seconden terwijl de Turbo met 3,9 seconden wat dichterbij komt. Vanuit stilstand naar 200 km/u kan in 8,6 seconden met de Sportec. Dan heeft de Turbo al een flinke achterstand. Die heeft er 12,8 seconden voor nodig. Een sprinttijd van 0 naar 200 km/u voor de GT3 is nog niet bekend. Voor de sprint van 0 naar 300 km/u geeft de Zwitserse tuner voor zijn creatie 18,9 seconden op.
Ook wat betreft de topsnelheid loopt de Sportec SPR1 voorop. Beide fabrieksmodellen houden het 'al' bij 310 km/u voor gezien. Voor de 1.345 kilo zware getunede 911 wordt een topsnelheid opgegeven van meer dan 380 km/u.
Om de 802 pk en 880 Nm trekkracht, die de Sportec uit de 3,6-liter zescilinder boxer haalt, goed te kunnen verwerken, zijn verschillende onderdelen en de aandrijflijn goed verstevigd. Ook het remsysteem is aangepakt. Eén voordeel hebben de echte Porsches tegenover de SPR1 wel: ze zijn ongelimiteerd te koop, terwijl van de snelste 911 op de Autosalon van Genève maar tien exemplaren worden gebouwd.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche 911 Cabrio 3.8 Turbo 441kW/600pk PDK7 NL-AUTO!! AKRAPOVIC COMPLEET + SPORT CHRONO + PDLS PLUS + KEYLESS DRIVE + PASM + CAMERA + STOELVERWARMING&-VENTILATIE + BOSE SOUND + TARGET BLUEYE + MOSHAMMER SPOILERPAKKET + PARKSENSOREN V&A + 20" VOSSEN LM-VELGEN!
- 2015
- 116.227 km
€ 114.991

Porsche 911 4.0 GT3 Touring 375kW/510pk PDK7 FULL XPELL + FRONT LIFT + IPE EXHAUST + CAMERA + ACHTERASBESTURING + 18-WEG STOELEN + CARBON DAK + PDLS+ GETINT MATRIX LED + STOELVERWARMING + CAMERA + BOSE SOUND + LICHT DESIGN + PARKSENSOREN + 20/21" LM-VELGEN!!
- 2022
- 23.423 km
€ 229.992

Porsche 911 991 Carrera GTS Carbon Pano 3.8 Carrera GTS BOSE Alcantara
- 2015
- 73.453 km
€ 134.995
Lees ook
Nieuws

Porsche 911 GT3 stapje scherper met Manthey Kit
Proefrit

Een 996 is betaalbaarste Porsche 911 maar vergeet alle borrelpraat (en deze kost iets meer)
Nieuws

Gouden sturen voor BMW, Opel en Volkswagen - en nog twee merken

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch
Vergelijkende test
