AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Speedart BTR XL: super-911
Ja hoor, daar hebben we weer een getunede Porsche 911 Turbo! Ditmaal is het Speedart dat beweert de ultieme 911 in het assortiment te hebben, in de vorm van de BTR XL.
Wie het over getunede 911 Turbo's heeft, heeft het over extra pk's. Ook Speedart heeft zich op de zescilinder turbomotor gestort en weet 550 pk uit het blok te halen. Speedart richt bij deze 'Bi-turbo Racer Xtra Large' de aandacht echter vooral op de aerodynamica. De Duitsers monteren een compleet nieuwe voorspoiler, sideskirts en een diffuser achter. De nieuwe achterspoiler is verstelbaar.
Het rijgedrag wordt verder verbeterd door een nieuw veersysteem en grotere remschijven. Voor de sportieve noot zorgt een speciaal uitlaatsysteem met een schakelaar voor een voller geluid. Tenslotte kan Speedart het interieur aankleden met bijvoorbeeld een lederen sportstuur en speciale bekledingssoorten.
Het rijgedrag wordt verder verbeterd door een nieuw veersysteem en grotere remschijven. Voor de sportieve noot zorgt een speciaal uitlaatsysteem met een schakelaar voor een voller geluid. Tenslotte kan Speedart het interieur aankleden met bijvoorbeeld een lederen sportstuur en speciale bekledingssoorten.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws