Silvermine trekt doek van 11SR

Silvermine 11SR
Silvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SRSilvermine 11SR
De kleine Nederlandse autofabrikant Silvermine heeft het doek nu officieel van hun eerste creatie getrokken: de 11SR. De 'track day racer' wordt nu klaargestoomd voor productie.

Het ontwerp van de Silvermine 11SR is een dikke knipoog naar historische raceauto's uit de jaren 50 tot en met 70. Het ontwerp is van de hand van broers Marco en Andries van Overbeeke. Eerstgenoemde is onze 'huistekenaar', die voor AutoWeek regelmatig 'nieuwe' auto's tekent op basis van spionagefoto's of concept-cars. Niet alleen Silvermine, maar ook het Nederlandse Huet Brothers maakte gebruik van de creativiteit van de broers.

Eerder werd er al speciaal voor de 11SR een lichtgewicht chassis ontworpen door het brein achter Silvermine, Frank van Rouendal. Bepaalde plekken in de uit koolstofvezel opgetrokken body laten ruimte aan het chassis om zich te laten zien. Zoals aan de achterkant, waar een gedeelte van het buizenframe duidelijk zichtbaar is. Van een interieur kun je amper spreken; er is bewust voor gekozen om het zo puur mogelijk te houden. In het oog springt de opengewerkte mechaniek van de zesbak.

Achter de stoelen vinden we een 3,0-liter zescilinder boxermotor van Subaru met een vermogen van 325 pk, die door een transparante plaat in de motorkap te zien is. De straatversie van de 11SR krijgt een 225 pk sterke motor tot zijn beschikking, gekoppeld aan een vijfbak.

Silvermine verwacht, afhankelijk van de vraag, over een halfjaar de eerste exemplaren van de 11SR te kunnen leveren. Prijzen zijn nog niet bekend.

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.