'Seat naar Rusland en China'

Seat op de AMI-beurs in Leipzig | Foto: ANP/EPA
Seat wil groeien en de directie heeft inmiddels wel door dat de kansen daarvoor vooral buiten Europa liggen. Vandaar dat het merk z'n horizon wil verbreden en China en Rusland als markten aanboort.
Dat heeft Seat-topman James Muir tegen persbureau EFE gezegd. Nog dit jaar wil het merk beginnen om de twee belangrijke Aziatische markten aan te boren. Muir is realistisch: "We gaan onszelf stapje voor stapje introduceren. We verwachten niet meteen al in het eerste jaar al een groot marktaandeel in China en Rusland te verwerven."
Diverse andere Europese fabrikanten bouwen de auto's voor China ook in dat land. Muir geeft echter aan dat Seat niet voor die optie kiest. Met welke auto's Seat naar de Aziatische landen wil, is nog niet bekend.
Seat is niet vergeten dat Europa het belangrijkste is voor de aantallen. Het merk streeft in de belangrijke markten Duitsland, Frankrijk, Italië en Engeland marktaandelen van 2,5 tot 3,0 procent na, twee keer zoveel als nu het geval is. De introductie van een zustermodel van de Volkswagen Lupo en de nieuwe Seat Leon (2012) moeten bijdragen aan de grotere verkoopaantallen.

PRIVATE LEASE Seat

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.