AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renntech C74 lust concurrentie rauw

Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
Renntech C74
De Mercedes C63 AMG is in het segment van supersedans al de meer extraverte keuze, maar Renntech gooit er nog eens een flinke schep bovenop met de C74.
Het is met deze naam misschien wat verwarrend, maar de C74 heeft géén motor met een cilinderinhoud van 7,4-liter onder de kap. Nee, onder de kap ligt 'gewoon' de bekende 6,2-liter V8. Het vermogen is echter gestegen van 457 naar 605 pk. Ook heeft de C74 meer koppel: 755 Nm in plaats van 600 Nm. Renntech heeft deze extra kracht opgewekt door onder meer nieuwe gasklephuizen en een aangepast motormanagement. Bovendien is er een stabilisatorstang in het motorruim.
De '74' in de naam verwijst wél naar de spoorbreedte, die 74 inch bedraagt. Andere aanpassingen zijn een koolstofvezel spoilerlip voor, een achterspoiler en een diffusor. De koper kan daarnaast ook nog kiezen voor nieuw lichtmetaal met een diameter van 19 of 20 inch.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren