Renault Laguna vernieuwd
De Laguna hatchback en Estate krijgen allebei nieuwe LED-dagrijverlichting. Verder biedt Renault nieuw lichtmetaal aan, dat een voor deze tijden relatief bescheiden diameter van 16 inch heeft. Het Bose-uitrustingsniveau krijgt nieuwe bekleding, 17-inch lichtmetaal en een zwart gelakt radiofront.
Onder de kap vinden we opvallend genoeg alleen dieselmotoren, de 2,0-liter benzinemotor is van het menu verdwenen. De instapper is de dCi 110, die met zowel een handbak als een EDC-automaat beschikbaar is. Met handbak is de CO2-uitstoot 109 g/km (Estate: 112 g/km), met automatische transmissie is dit 113 g/km (Estate: 115 g/km). De handgeschakelde versie voldoet dus aan de eisen voor 20 procent bijtelling.
Daarboven is er de handgeschakelde dCi 150, de met een uitstoot van 118 g/km (120 g/km voor de Estate) net de bijtellingsboot mist. De topversie is de dCi 175, die altijd een zestrapsautomaat meekrijgt. De CO2-uitstoot is 150 g/km.
Bij de Coupé zijn er voor modeljaar 2013 twee aandrijflijnen te krijgen. De eerste is een dCi 110 met handbak en een CO2-uitstoot van 109 g/km. Dat betekent 20 procent bijtelling. De tweede is een dCi 175 met handgeschakelde zesbak en een CO2-uitstoot van 126 g/km.
Met deze opfrisbeurt brengt Renault ook R-Link (bekend uit de Clio) naar de Laguna. Het systeem geeft z'n informatie via een 7-inch scherm. De bediening geschiedt via knoppen naast het stuur of spraakherkenning.
Als laatste troef heeft Renault nog het optionele 4Control-chassis in huis. Wie dit aanvinkt, krijgt vierwielbesturing en zodoende betere rijeigenschappen, belooft het Franse merk. Deze optie is alleen beschikbaar op de dCi 150- en 175-versies.
Renault Nederland maakt in mei de prijzen bekend. In juni verschijnt de auto bij de dealers.