AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche voelt nieuwe 911 GT3 R aan de tand
19
Porsche biedt voor de consument die op het circuit graag zijn mannetje wil staan, de 911 GT3 R aan. Van de vorige generatie 911 was dat al een beest van een auto, en de compleet vernieuwde cupracer staat te trappelen nog snellere tijden neer te zetten!
De vorige generatie 911 GT3 R had een spierkracht van een niet al te bescheiden 500 pk. Het interieur was ontdaan van al het overbodige, wat het totaalgewicht op 1.200 kilogram kon brengen. Porsche heeft vorig jaar de nieuwe 911 op de markt gebracht, en nu acht de Duitse sportwagenbouwer de tijd rijp om ook van het huidige model een cupracer te maken. Wat we kunnen verwachten? Moeilijk te zeggen. De nieuwste generatie 911 legt ongeveer 50 kilo minder dan de vorige in de schaal. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat de nieuwe GT3 R daarom ook lichter wordt dan zijn 1.200 kilogram wegende voorganger. We werwachten de nieuwe 911 GT3 R ergens in 2013 op het circuit bij jou in de buurt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch
Vergelijkende test

De 'politie-Porsche' en de 'Magnum-Ferrari': Porsche 911 Targa vs. Ferrari 328 GTS
Nieuws

Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie
Nieuws

Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste



