AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche teast 911 RSR nogmaals
Geheimzinnigheid rond GT2-racer
8
Porsche weet de spanning wel op te voeren rond de 911 RSR, een nieuwe generatie van de GT2-racers die private raceteams al jarenlang weet te verblijden. Vandaag krijgen we een duister beeld van de achterzijde te zien.
De auto is breed en krijgt een enorme achtervleugel, zoveel is duidelijk. Ook de facelift-achterlichten die tegenwoordig op iedere 911 van de 991-generatie te zien zijn, vinden natuurlijk gewoon hun weg naar het circuit. Belangrijker is echter wat er met de motor aan de hand is. Na op Youtube verschenen spionagebeelden van deze auto ontstond namelijk het vermoeden dat de boxermotor bij deze racer niet helemaal achterin, maar juist vóór de achteras bevindt. Later vandaag weten we definitief of die vermoedens kloppen!
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws