Porsche 911 nu al als hybride
Hybride in twee smaken, ook voor Boxster en Cayman
Het Amerikaanse Vonnen maakt van de huidige generatie 911, zowel van de pre-faceliftversie als het huidige model (991.2), maar wat graag een hybride-versie. Het bedrijf monteert een batterij met een capaciteit van 1 kWh in de neus van de 911 en vervangt het vliegwiel door een elektromotor.
Opvallend gegeven: volgens Vonnen is het hybridesysteem met elke 911-aandrijflijn te combineren. Het pakket voegt in de basis 178 pk en 200 Nm aan het totaalvermogen toe. Wie een heftigere vermogenstoename wil, kan een krachtiger versie bestellen die 355 pk en 398 Nm aan het vermogen toevoegt. De reguliere 911-accu wordt verwijderd en ook de gebruikelijke startmotor is niet meer aanwezig, omdat de elektromotor het starten van de verbrandingsmotor voor z'n rekening neemt. Verder voorziet Vonnen de 911 van een regeneratief remsysteem terwijl de standaard remmen wel behouden blijven.
De kosten voor al dit moois? Vonnen vraagt 75.000 dollar voor de basisupgrade (+178 pk). Verder laat Vonnen weten dat het werkt aan hybridesystemen die compatibel zijn met luchtgekoelde 911's. Ook heeft Vonnen voor 911-generaties als de 964, 993, 996 en 997 modules in de ontwikkelingskamers staan.