Polestar blikt vooruit op Polestar 2
Wél volledig elektrisch
Het min of meer van Volvo losgeweekte Polestar blikt vooruit op zijn tweede productiemodel: de Polestar 2.
In oktober 2017 kregen we in de vorm van de Polestar 1 de eerstgeborene van Polestar te zien. Het op eigen benen staande, maar sterk aan Volvo gelieerde bedrijf toont nu een eerste glimp van zijn tweede productiemodel, dat de weinig geïnspireerde naam 'Polestar 2' krijgt.
In tegenstelling tot de zo'n 1,5 jaar geleden gepresenteerde Polestar 1 is deze nieuwkomer wél volledig elektrisch. De auto, die volgens het bedrijf binnen nu en een aantal weken gepresenteerd wordt, moet ruim 480 kilometer ver kunnen komen op één lading. Waar de Polestar 1 een echte coupé is, wordt dit tweede productiemodel een fastback met vier portieren. De elektrische aandrijflijn moet 400 pk sterk zijn en krijgt volgens het merk een prijskaartje dat vergelijkbaar wordt met dat van de Tesla Model 3. Daarnaast debuteert een nieuwe interface van Google (Android) in de auto. Dat betekent dat de Zweedse EV de eerste productieauto wordt waarin Google Assistent beschikbaar is. Over het uiterlijk valt nog niet veel te zeggen, behalve dat de nieuwkomer een lichtbalk krijgt die over de hele breedte van zijn achterste loopt. Hoe kan het ook anders.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Polestar 2 LR DUAL MOTOR PERFORMANCE 78KWH | Pilot | Plus | Panoramadak
- 2020
- 68.734 km

Polestar 2 Long Range Single Motor Plus 82 kWh Panoramisch dak, Harman Kardon Premium Audio, Volledig elektrisch verstelbare stoelen, Trekhaak semi elektrisch inklapbaar, Park Assist + Camera Achter, Polestar digital Key, Elektrisch bedienbare achterklep, Ambiente Sfeerverlichting
- 2024
- 22.080 km

Polestar 2 Long Range Dual Motor 78 kWh VAN: €31.900,- VOOR: €29.440,- UW EINDEJAARSVOORDEEL: €2.460,-| ELEK. STOELEN|COMPLETE AUTO| ACHTERBANK VERWARMING| HARMAN KARDON| STUURWIELVERWARMING|
- 2022
- 57.258 km
Lees ook

Dubbeltest: de DS Nº8 daagt de Polestar 4 uit maar wint het niet op rijcomfort

Polestar en Google Maps helpen je op de juiste rijstrook te rijden

Dubbeltest: Mercedes CLA niet in alles beter dan Polestar 2, als EV wel volwassener

Polestar 3 grondig vernieuwd: 'bijna een nieuwe auto'
