Plug-in hybride Jeep Wrangler 4xe in meer versies beschikbaar
Tot 50 kilometer elektrisch
Jeep heeft meer prijzen vrijgegeven van de plug-in hybride Wrangler 4xe. De Amerikaan was al als First Edition te bestellen, maar vanaf nu staan er ook meer gebruikelijke uitvoeringen op de prijslijst.
De Jeep Wrangler 4xe was de eerste versie van de huidige generatie Wrangler die dankzij zijn op papier gunstige CO2-uitstoot voor fors minder dan dan € 100.000 in de orderboeken stond. Behoorlijk ook. Voor de Jeep Wrangler 4xe als First Edition was je namelijk € 80.990 kwijt, zo'n €17.000 minder dan je voor een exemplaar met 272 pk sterke 2.0 T viercilinder moet aftikken. Jeep breidt de prijslijst nu uit met drie nieuwe uitvoeringen, maar veel goedkoper wordt de plug-in hybride offroadheld daar niet van.
Dat is enigszins opvallend. Veelal zijn speciale introductieversies gebaseerd op de later te verschijnen topuitvoering en zijn derhalve veelal de duurdere types. Bij de Wrangler 4xe ligt dat anders. Jeep zet nu de Sahara- 80th Anniversary- en Rubicon-uitvoeringen op de prijslijst. Voor de Sahara ben je € 80.690 kwijt terwijl de 80th Anniversary en Rubicon-smaken achtereenvolgens € 82.990 en € 84.690 moeten opbrengen.
De aandrijflijn is bij elke Wrangler 4xe natuurlijk gelijk. Onder de kap ligt een 2.0 viercilinder benzinemotor met turbo die gekoppeld is aan twee elektromotoren. De aandrijflijn is goed voor 380 pk en 637 Nm koppel. Onder de achterbank zit een 17 kWh accu waar de Wrangler 4xe zo'n 50 elektrische kilometers uit perst. Een sprintje vanuit stilstand naar 100 km/h is in 6,5 tellen gepiept.
Zaken als een 8,4-inch Uconnect-systeem, een uitgebreid audiosysteem, cruisecontrol, elektrisch verwarmbare buitenspiegels, led-verlichting rondom, een met leer bekleed stuurwiel en 18-inch lichtmetaal zijn standaard op de Sahara. De 18th Anniversary voegt daar onder meer speciaal lichtmetaal, 80th Anniversary badges, een met leer bekleed interieur, keyless entry en dodehoekdetectie aan toe. De Rubicon is de ruigste van het stel. Deze versie staat op 17-inch lichtmetaal waar offroadbanden omheen zijn gevouwen, een aangepaste achteras, een elektronisch ontkoppelbare stabilisatorstang voor, een camera voorop om te kunnen zien waar je overheen klautert, een speciale offroadmodus en tenslotte een sperdifferentieel op zowel voor- als achteras.
Uitgelicht aanbod

Jeep Wrangler Unlimited 3.8 Sahara | Youngtimer | Navigatie
- 2007
- 188.067 km

Jeep Wrangler Unlimited 4xe 380 Rubicon✅Trekhaak✅ACC✅Alpine Sound✅Off-Road✅Frontcamera✅Stoel+Stuurverwarming
- 2021
- 21.297 km

Jeep Wrangler Unlimited 4xe 380 Rubicon✅Trekhaak✅ACC✅Alpine Sound✅Off-Road✅Frontcamera✅Stoel+Stuurverwarming
- 2021
- 21.297 km
Lees ook

Opsteker voor Nyck De Vries: 'Dit wilde ik zien'

Skoda Enyaq iV duizenden euro's goedkoper: SEPP-subsidie mogelijk

BMW X5 en X6: nieuwe diesel én M-versies op de prijslijst

Nieuwe designbaas Bentley is voormalig Volvo-ontwerper

Nóg een nieuwe batterijfabriek van Hyundai en Kia in VS

Nieuwe Tesla Roadster wéér uitgesteld
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (3) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.