AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
"Piech blij met klein aandeel in Ferrari"
61
Fiat wil een deel van de Ferrari-aandelen verkopen om geld binnen te halen voor het concern. VW-paus Ferdinand Piech ligt op de loer...
Ferdinand Piech kwam onlangs nog in het nieuws omdat hij een stille wens heeft om Alfa Romeo in te lijven in het VW-concern. Fiat wil dat merk echter niet verkopen. De aankondiging van Fiat om een deel van de Ferrari-aandelen te verkopen, kan dan ook op de buitengewone belangstelling van Piech rekenen. Dat meldt het Duitse Manager Magazin. Ondanks dat Fiat een deel van de Ferrari-aandelen verkoopt, wil het concern te allen tijde 51 procent er van in handen houden.
Volgens volgers van de industrie zou Piech als autoliefhebber al blij zijn met een minimaal aandeel in het merk. Het Volkswagen concern heeft zelf al genoeg sportieve merken in het portfolio. De afgelopen jaren zijn al Lamborghini, Bentley en Porsche binnengehengeld. Niet in de laatste plaats is er ook nog Bugatti. Naar verluidt kocht de 73-jarige Piech daarvan de merkenrechten nadat zijn zoon enthousiast was geworden van een Bugatti-modelauto.
Had je deze auto's al gezien?

Ferrari 328 GTB ~Ferrari Munsterhuis~
- 1989
- 30.485 km
€ 124.900

Ferrari 488 3.9 Spider HELE | Cuoio | Goldrake | Carbon Int. | LED Steering | Pass Display |
- 2018
- 7.903 km
€ 284.950

Ferrari 812 | Atelier Car | Blu Swaters | Veel alcantara! | Lift | JBL | Carbon Driver Zone | Briljante configuratie
- 2019
- 21.922 km
€ 389.500
Lees ook
Nieuws
Ferrari stelt komst tweede EV uit 'omdat niemand erop zit te wachten'
Nieuws
Ferrari hoopt dat EV voor Chinese comeback gaat zorgen
Nieuws
Ferrari 296 Speciale en Speciale A: voor als speciaal niet speciaal genoeg is
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws