Peugeot werkt niet aan straatversie van hypercar

Geen homologatie

Peugeot Le Mans Hypercar LMH

Peugeot heeft bekendgemaakt dat het geen plannen heeft om haar LMH-hypercar of delen daarvan naar een productiemodel voor de openbare weg over te hevelen.

In de aanloop naar de 24 Uur van Le Mans van dit jaar, trok Peugeot het doek van een hypercar-concept. Peugeot keert in 2022 namelijk terug naar Le Mans en het WEC, in de nieuw opgezette LMH-klasse. Daarvoor stoomt Sochaux een hypercar klaar met 680 pk vermogen. Vanwege homologatieverplichtingen was er even de hoop dat we daar ook iets van terug zouden zien in straatlegale Peugeots, maar dat is niet het geval. "We stappen in de Le Mans Hypercar-categorie met een 100 procent race-prototype. We hoeven geen straatversie van onze raceauto te bouwen of wat voor connectie dan ook te maken met straatauto's om de auto gehomologeerd te krijgen," citeert CarThrottle een verklaring van Peugeot.

Onlangs werden er meer details bekend over de LMH-auto van het Franse merk. Een splinternieuwe 2,6-liter V6 met twee turbo's is het kloppend hart. Die krijgt bijval van een MGU die 272 pk  kan leveren. Het systeemvermogen komt uit op 680 pk, al kan de V6 dat vermogen ook zonder hulp van de MGU tijdelijk zelfstandig leveren. Op de rechte stukken van Le Mans mag er zelfs tijdelijk 700 pk uit de aandrijflijn worden gehaald. Hoewel liefhebbers ongetwijfeld al een beetje hoopten op de komst van een extreem krachtige Peugeot voor de openbare weg, hoeven we deze indrukwekkende cijfers daar dus niet te verwachten.

PRIVATE LEASE Peugeot

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.