AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot ververst motoren
34
Peugeot ververst het motorenaanbod van de 207 en de 308 met motoren die voldoen aan de Euro 5 emissie-eisen. De type-aanduidingen blijven gelijk, de vermogens liggen iets hoger.
De 1.6 HDiF is er nu met 92 en 112 pk. De lichtste versie levert nu een koppel van 230 Nm, dat was 215, de 112 pk-versie schopt het tot 270 Nm, een winst van 30 Nm. Bij overboost levert de 1,6-liter diesel zelfs 285 Nm.
Ook de benzinemotoren van de 207 en 308 voldoen nu aan de Euro 5 emissie-eisen. De 1.4 VTi levert in 308 voortaan 98 pk, in plaats van 95 pk. Wie een 207 of 308 met 1.6 THP bestel krijgt 156 pk in plaats van 150, bij andere modellen van Peugeot en Citroën was dit al het geval. In de 308 kun je deze motor met de nieuwe zestrapsautomaat krijgen.
In de 3008 en 5008 kun je de 1.6 THP 156 pk nu ook met de zestraps automaat krijgen, dat geldt ook voor de 163 pk sterke 2.0 HDiF.
hier komt tekst wat men te zien krijgt als ze geen flash hebben.
PRIVATE LEASE Peugeot
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Test: Peugeot e-5008 325 Dual Motor – Rijdt zeker beter dankzij twee elektromotoren, maar is duur
Elektrische auto's
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €35.000
Nieuws
Peugeot e-208 GTi: 280 pk en een dosis 205 GTi
Vergelijkende test
Dit zijn broeders van andere moeders – Peugeot 208 vs. Lancia Ypsilon
Reportage