en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De Hybrid4-aandrijflijn bestaat uit een 3,7-liter V8 turbodiesel van 550 pk en een 80 pk sterke elektromotor. Schakelen gaat via een sequentiële zesbak. In de pitstraat kan de hybride 908 geheel elektrisch rijden. De raceauto slaat remenergie op in een pakket lithium-ion accu's. Deze energie gaat bij acceleratie automatisch naar de achterwielen voor extra sprintkracht.
De langeafstandsracer is ontworpen om onderdeel uit te maken van Peugeots programma voor CO2-reductie. Het is niet een pure showauto, het Franse merk heeft als doelstelling de 908 Hybrid4 te laten rijden op een officiële testdag van de 24 uur van Le Mans op 24 april. Deze deelname is nog onder het voorbehoud dat de eerste tests met de Hybrid4 aan het einde van deze maand goed verlopen.
In de zomer brengt Peugeot z'n eerste Hybrid4-model op de markt, de 3008 Hybrid4. Deze heeft een aandrijflijn bestaande uit een 163 pk sterke turbodiesel en een 37 pk sterke elektromotor. De vanafprijs van de eerste dieselhybride is 44.090 euro.
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.