AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 207 op het rallypad
De rally-uitvoering van de Peugeot 207 laat zijn gezicht zien. Op de autoshow in Genève stond al de 207 RCup Concept Car. Nu zijn de testen met de 207 Super 2000 voltooid.
De rally-uitvoering van de Peugeot 207 laat zijn gezicht zien. Op de autoshow in Genève stond al de 207 RCup Concept Car. Nu zijn de testen met de 207 Super 2000 voltooid.
Peugeot toont voor het eerst de 207 Super 2000. De auto gaat in de verkoop voor klanten die nationale kampioenschappen gaan rijden. Hij is voorzien van een 2,0-litermotor die een vermogen heeft van 280 pk. De maximale trekkracht is 250 Nm en de rallyauto is voorzien van een sequentiële zesversnellingsbak.
Wanneer de auto op onverhard wordt gereden zijn 15 inch wielen gemonteerd; op het asfalt wordt gebruikgemaakt van 18 inch exemplaren. Net als de burgerversie is de Super 2000 4,03 meter lang. De breedte meet met 1,80 meter acht centimeter meer en de wielbasis is met twee centimeter afgenomen. De rallyauto weegt 1.100 kilo en heeft een brandstoftank van tachtig liter.
Het nieuwe rallywapen van Peugeot wacht een zware taak. Zijn voorloper, de 206 WRC won drie wereldkampioenschappen en hij mag ook de 205 T16 tot zijn stamboom rekenen.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Goedkoop maar met Bovag-garantie: deze verrassende occasions koop je voor €1.300-€1.900
Praktijkervaring
Praktijkervaring Peugeot 207: is-ie echt zo slecht?
Nieuws
Peugeot 207 - Facelift Friday
Nieuws
Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021
Nieuws