Opel Insignia leeft voorlopig nog voort
Nog zeker een paar jaar te gaan
De Opel Insignia is niet meer. Maar toch ook wel. Hoewel de Insignia en nagenoeg al zijn zustermodellen bij andere General Motors-merken zijn gaan hemelen, heeft hij een Chinees Buick-broertje dat nog wel wordt gebouwd. Sterker nog, die heeft nu een grondige facelift gekregen. Dit is de vernieuwde Buick Regal, die met meer dan zijn snuit afwijkt van de auto die je jarenlang in Europa kon kopen.
De tweede generatie Opel Insignia was er net als zijn voorganger(s) ook als Vauxhall. Daarnaast werd de auto in Australië en Nieuw-Zeeland als Holden Commodore verkocht. In de Verenigde Staten en China kreeg de Opel Insignia een licht premiumsausje over zich uitgestort en mocht er als Buick Regal de markt bestormen. De tweede Opel Insignia was in Europa altijd een liftback of een stationwagon. Opvallend, aangezien de eerste Insignia als sedan leverbaar was. In de Verenigde Staten was de Regal er ook enkel als liftback en als stationwagon (Tour X), maar in China vaart General Motors een andere koers. Daar is de Buick Regal - en dus de Insignia - altijd een sedan. Die Buick Regal is nu voor de tweede keer gefacelift, ditmaal veel ingrijpender dan voorheen.
De vernieuwde Buick Regal krijgt in China een geheel nieuwe voorkant aangemeten. Met zijn frisse snuit loopt de auto van voren bezien netjes in de pas met andere jongere modellen van Buick die een vergelijkbare 'gapende muil' hebben. Denk aan de LaCrosse - de grote broer van de Regal - de gefacelifte Encore GX en aan deze Envista. Het Chinese Insignia-broertje heeft een enorme grille met aan weerszijden ervan tamelijk herziene koplampen met een andere indeling. Aan de achterzijde blijft de Regal vooral zichzelf. Hier zit - net als voorop - voortaan het nieuwe Buick-logo.
In Europa is het over en uit voor de Opel Insignia, maar in China mag het model er met een opgefrist gezicht er zeker nog een paar jaar tegenaan.