Opel Flextreme: extreem weinig CO2

Opel Flextreme Concept
Opel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme ConceptOpel Flextreme Concept

Afgelopen weekend lieten we 'm al aan u zien: de Flextreme Concept, die het middelpunt van Opels IAA-stand is. Toen ontbrak de informatie over het zuinigheidswonder, nu weten we precies waar de concept-car toe in staat is.

De Opel doet zijn naam eer aan, want de Flextreme Concept kan 55 kilometer rijden op zijn accu's of 715 kilometer als ook de 1,3-liter turbodiesel meedoet. Het merk uit Rüsselsheim spreekt van een CO2-uitstoot van 40 gram per kilometer, omdat de auto in eerste instantie alleen zijn accu's gebruikt. De topsnelheid van de concept-car bedraagt 160 kilometer per uur.

Het Duitse merk meldt dat forenzen in Europa gemiddeld minder dan 50 kilometer naar hun werk afleggen en dat een groot deel dus de Flextreme voor woon-werk verkeer zou kunnen gebruiken zonder te tanken. Dit komt omdat de accu's binnen drie uur volledig opgeladen kunnen worden via een 220 volt stopcontact. De Flextreme volgt het zogenoemde E-Flex principe, waarin de dieselmotor ook vervangen zou kunnen worden door een brandstofcel of een krachtbron die loopt op bio-ethanol.

De ingenieurs van Opel hebben een reputatie hoog te houden op het gebied van praktische innovaties en ook in het geval van de Flextreme toveren ze weer iets speciaals uit de hoge hoed. Onder de bagageruimte is namelijk plek voor twee meegeleverde elektrische scooters, die met een actieradius van 38 kilometer de inzittenden op plekken kunnen brengen waar de auto niet kan komen.

PRIVATE LEASE Opel

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.