AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ook Volkswagen pakt uit bij Wörthersee
58
Audi verraste ons gisteren met de Q5 Custom Concept, maar uiteraard pakt ook Volkswagen uit op het GTI-treffen bij de Oostenrijkse Wörthersee.
Allereerst is er de Golf GTI Wörthersee 09, die in de speciale kleur 'Firespark metallic' bij het Oostenrijkse meer staat te pronken. Met z'n 19-inch lichtmetalen spaakwielen onderscheidt de speciale versie zich van de gewone GTI. De grille heeft het klassieke GTI-design meegekregen. In het interieur vinden we leder in de kleur 'Berry White' en elementen van geborsteld aluminium.
Technisch verandert er niets. We vinden dus nog steeds een 2,0-liter turbomotor onder de kap met 210 pk. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 6,9 seconden en de topsnelheid is 238 kilometer per uur. Een nieuw uitlaatsysteem zorgt voor een sportievere brom en de auto ligt dichterbij het asfalt.
Ook de nieuwe Polo krijgt z'n Wörthersee 09-editie. Is dit dan de nieuwe GTI? Ja en nee. Volkswagen benadrukt dat de speciale Polo "een indicatie geeft hoe een snelle Polo eruit zou kunnen zien". Prestatietechnisch is het echter absoluut geen GTI, want onder de kap ligt een turboloze 1,4-liter viercilinder met 86 pk. Daarmee win je geen stoplichtsprintjes, dus.
Qua uiterlijkheden zit het echter wel goed, want de blitse Wörthersee-Polo combineert de kleur Flashrot-metallic met 18 inch lichtmetaal. Naast het rood is ook zwart een belangrijke tint op de Polo. Volkswagen gebruikt rookglas voor de koplampen en monteert zwarte racestrepen, een donkere grille en zwarte buitenspiegelkappen.
Tot slot grijpt Volkswagen het evenement, dat door duizenden liefhebbers wordt bezocht, aan om een lijn GTI-accessoires te presenteren. Zo is er zelfs een heuse GTI-GSM, de Sony Ericsson T700 GTI Edition.
Technisch verandert er niets. We vinden dus nog steeds een 2,0-liter turbomotor onder de kap met 210 pk. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 6,9 seconden en de topsnelheid is 238 kilometer per uur. Een nieuw uitlaatsysteem zorgt voor een sportievere brom en de auto ligt dichterbij het asfalt.
Ook de nieuwe Polo krijgt z'n Wörthersee 09-editie. Is dit dan de nieuwe GTI? Ja en nee. Volkswagen benadrukt dat de speciale Polo "een indicatie geeft hoe een snelle Polo eruit zou kunnen zien". Prestatietechnisch is het echter absoluut geen GTI, want onder de kap ligt een turboloze 1,4-liter viercilinder met 86 pk. Daarmee win je geen stoplichtsprintjes, dus.
Qua uiterlijkheden zit het echter wel goed, want de blitse Wörthersee-Polo combineert de kleur Flashrot-metallic met 18 inch lichtmetaal. Naast het rood is ook zwart een belangrijke tint op de Polo. Volkswagen gebruikt rookglas voor de koplampen en monteert zwarte racestrepen, een donkere grille en zwarte buitenspiegelkappen.
Tot slot grijpt Volkswagen het evenement, dat door duizenden liefhebbers wordt bezocht, aan om een lijn GTI-accessoires te presenteren. Zo is er zelfs een heuse GTI-GSM, de Sony Ericsson T700 GTI Edition.
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Volkswagen Polo 50 Edition: 50 jaar Polo moet gevierd worden
Achtergrond
Een Volkswagen Polo met boxermotor achterin en vier andere versies die je niet kende
Nieuws
Volkswagen Polo populairste tweedehands auto van Nederland
Achtergrond
Autoverkoop-Top 10: de Volkswagen Polo uitgelicht
Achtergrond