Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder

Meer CO2 en dus meer bpm

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E PerformanceMercedes-AMG SL 63 S E PerformanceMercedes-AMG SL 63 S E PerformanceMercedes-AMG SL 63 S E PerformanceMercedes-AMG SL 63 S E PerformanceMercedes-AMG SL 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E Performance

De met afstand sterkste versies van zowel de Mercedes-AMG GT Coupé en SL worden aanzienlijk duurder. De prijzen van de beresterke 63 S E Performance geheten plug-in hybride varianten gaan met zo'n €30.000 omhoog. Dat komt ons bekend voor.

Onze kristallen bol blijkt kraakhelder. Zojuist schreven we dat de 843 pk sterke plug-in hybride topversie van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé met €29,536 toenam. We voorspelden al dat waarschijnlijk ook de prijzen van de S E Performance-varianten van andere Mercedes-modellen stevig zullen toenemen. Dat blijkt te kloppen. Mercedes-AMG heeft zojuist de nieuwe prijzen van de GT Coupé en SL vrijgegeven. Die van de plug-in hybride S E Performance-versies gaan stevig omhoog. De Mercedes-AMG GT Coupé 63 S E Performance wordt €30.104 duurder dan hij was, de prijzen van de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance nemen met €27.264 toe.

Het resultaat? De Mercedes-AMG GT Coupé 63 S E Performance was er als Night Edition voorheen vanaf €244.780 en kost nu €274.884. De niet-Night Edition kostte voorheen €259.905 en nu €290.009. De Mercedes-AMG SL 63 S E Performance is er als Night Edition voortaan vanaf €273.550, de niet-Night Edition vanaf €288.675. In tegenstelling tot de 63 S E Performance-variant van de AMG GT 4-Door Coupé, zijn die van de GT Coupé en SL 816 pk en niet 843 pk sterk. De 4.0 V8 levert in de 63 S E Performance-versies van de GT Coupé en SL namelijk iets minder vermogen.

Net als bij de beresterke plug-in hybride topversie van de AMG GT 4-Door Coupé het geval is, gaat de CO2-uitstoot van de topversies van de GT Coupé en SL op papier omhoog. De wijze waarop de uitstoot van een plug-in wordt vastgesteld, is sinds begin dit jaar namelijk veranderd. Meer uitstoot betekent meer bpm en dus een hogere prijs. Het is nog afwachten wanneer de prijzen van de S E Performance-versies van auto's als de C- en S-klasse naar boven worden bijgesteld.

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.