Ook Peugeot 5008 onder het mes
In lijn met 3008
In navolging van de 3008 gaat ook de 5008 onder het mes. De grootste SUV van het Peugeot-tweetal ondergaat vergelijkbare aanpassingen als zijn eerder gefacelifte broer.
Onlangs werd de inmiddels vier jaar oude 3008 vrij ingrijpend gefacelift en logischerwijs staat die zelfde bijsnijsessie gepland voor de grotere 5008, die plek biedt aan liefst zeven inzittenden. Net als de 3008 krijgt de vernieuwde 5008 een volledig herziene snuit aangemeten waarbij het beeld voornamelijk wordt bepaald door een gewijzigde, frameloze grille die optisch doorloopt onder de koplampen. Vanuit deze nieuwe koplampen, waaruit een hapje wordt genomen doorr het reeds genoemde designelement, lopen twee verticale ledstrips de nieuwe bumper in. Deze 'slagtanden' kennen we al van de 208, 2008 en 508. Bovenop de motorkap is de modelnaam '5008' te lezen, zoals we dat sinds de introductie van de nieuwe 508 van Peugeot gewoon zijn .

Nieuw front Peugeot 5008
De optische aanpassingen aan de achterzijde zijn een stuk minder ingrijpend, al bestrijkt Peugeot ook hier het geheel met de kwast der vernieuwing. De 5008 profiteert van de komst van full-ledachterlichten met dynamische richtingaanwijzers en krijgt een herziene achterbumper. In het interieur monteert Peugeot een aangepast display dat bij het infotainmentdiplay hoort. Het scherm heeft een diameter van 10 inch en kan overweg met zowel Apple CarPlay als Android Auto. Ook herziet Peugeot het digitale 12,3-inch digitale instrumentarium op detailniveau. Alle stekkerloze varianten beschikken voortaan standaard over een keuzeknop om het karakter van de 5008 in de standen Normal, Sport en Eco te zetten.
Techniek
Net als de 508 is de 5008 voortaan leverbaar met 'Night Vision', een systeem waarmee dankzij infraroodtechniek in het digitale instrumentarium in het donker ver voorbij de lichtbundel gekeken kan worden. Andere nieuwe systemen: de 5008 met achttraps automaat beschikt voortaan over adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie en de SUV maakt kennis met systemen als Lane Position Assist en uitgebreidere versies van een noodremsysteem en verkeersbordherkenning.
Op de internationale motorenlijst komen aanvankelijk twee benzine- en twee dieselmotoren te staan. Op benzinevlak is er de 130 pk en 230 Nm sterke 1.2 PureTech-driecilinder leverbaar is met een handgeschakelde zesbak of desgewenst met een automaat met acht verzetten. Daarboven staat de altijd aan een automaat gekoppelde 180 pk en 250 Nm sterke 1.6 PureTech met vier pitten. Dieselen kan met de 130 pk BlueHDi, een 1.5 die naar keuze met handbak of automaat is te bestellen. Ook op dieselvlak levert de voorlopige topper 180 pk. Deze PureTech 180 is goed voor 400 Nm en is immer gekoppeld aan een automaat met acht versnellingen. In tegenstelling tot de 3008 komt er van de 5008 vooralsnog geen plug-in hybride.
Specifieke informatie voor de Nederlandse markt, evenals prijzen, zijn op het moment van schrijven nog niet bekend.
PRIVATE LEASE Peugeot 5008
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek

Theo en Thea Haverkamp gaan hun MG ZS zo lang mogelijk op de weg houden
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (22) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.