AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Officieel: Citroën C-Zero
28
Het zat er aan te komen: na Peugeot i-mievt ook Citroën lekker mee. De elektrische Citroën gaat als C Zero door het leven.
De kleine C Zero heeft een elektromotor aan boord met een vermogen van 47 kW. Het maximumkoppel bedraagt 180 Nm. De motor laat z'n krachten los op de achterwielen. Het pakket lithium-ion accu's bevindt zich in het midden van de auto. De accu's zijn via een 220V-stopcontact in zes uur op te laden, maar wie haast heeft kan in een half uur het pakket voor 80 procent opladen. De topsnelheid van de C Zero is 130 kilometer per uur; 100 kilometer per uur staat na 15 seconden op de klok. De actieradius bedraagt 130 kilometer.
De lengte van de C Zero is 3,48 meter en de wielbasis bedraagt 2,55 meter. De elektrische Citroën heeft vier volwaardige zitplaatsen aan boord en een bagageruimte van 166 liter. Stuurbekrachtiging, ABS, ESP, elektrische raambediening, zes airbags en airconditioning behoren tot de standaarduitrusting.
De C Zero komt in het laatste kwartaal van 2010 op de markt. Dan heeft Citroën ook de Berlingo Electrique in het gamma om de liefhebber van elektrische mobiliteit te bedienen. Volgend jaar komt het Franse merk bovendien met een tweede generatie van het start-/stopsysteem. In 2011 komt de DS5 op de markt, een chique full hybrid.
De lengte van de C Zero is 3,48 meter en de wielbasis bedraagt 2,55 meter. De elektrische Citroën heeft vier volwaardige zitplaatsen aan boord en een bagageruimte van 166 liter. Stuurbekrachtiging, ABS, ESP, elektrische raambediening, zes airbags en airconditioning behoren tot de standaarduitrusting.
De C Zero komt in het laatste kwartaal van 2010 op de markt. Dan heeft Citroën ook de Berlingo Electrique in het gamma om de liefhebber van elektrische mobiliteit te bedienen. Volgend jaar komt het Franse merk bovendien met een tweede generatie van het start-/stopsysteem. In 2011 komt de DS5 op de markt, een chique full hybrid.