Nu ook Porsche 911 GTS onder het mes
Direct als Coupé, Targa en Cabriolet
In 2014 lanceerde de GTS-versie van de huidige generatie 911, een gulden middenweg tussen de Carrera S en de GT3. Nagenoeg het volledige 911-gamma is al onder het mes gegaan, nu is de GTS aan de beurt.
De 3,8-liter zespitter die de GTS na zijn introductie als kloppend hart had, maakt plaats voor de nieuwe 3,0-liter zescilinder boxermotor waar twee turbo's op zijn geschroefd. Het blok levert 450 pk en 550 Nm koppel waarmee hij 20 pk sterker is dan voorheen. De dichte 911 is in staat in 3,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Schakelen gaat in dat geval met een PDK-transmissie. Liever zelf schakelen? Geen probleem, ook een handbak staat op de orderlijst. Het gemiddeld verbruik ligt op 8,3 l/100 km. De Coupé met handbak haalt een topsnelheid van 312 km/h.
Op optisch vlak is de vernieuwde GTS-reeks, bestaande uit een Coupé, Cabriolet en een Targa, onder andere te herkennen aan de vernieuwde lichtunits.
***UPDATE***
Inmiddels weten we ook wat de wat de 911 GTS in Nederland minimaal moet opbrengen:
911 Carrera GTS € 156.700
911 Carrera 4 GTS € 166.100
911 Carrera GTS Cabrio € 171.000
911 Carrera 4 GTS Cabrio € 181.400
911 Targa 4 GTS € 181.400