Novitec Rosso grijpt de Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia Novitec Rosso
Ferrari 458 Italia Novitec RossoFerrari 458 Italia Novitec RossoFerrari 458 Italia Novitec RossoFerrari 458 Italia Novitec RossoFerrari 458 Italia Novitec RossoFerrari 458 Italia Novitec Rosso
De Ferrari 458 Italia is in handen gevallen van tuner Novitec Rosso, die gewoontegetrouw nog wel wat extra kracht uit de motor krijgt.

De Ferrari 458 Italia van Novitec Rosse levert 609 pk en dat is 39 stuks meer dan een standaard exemplaar. Dat vermogen komt vrij bij een toerental van 9.100. De maximale trekkracht stijgt van 540 naar 569 Nm. De topsnelheid neemt toe tot 330 km/u.

De 4,5-liter V8 is gekieteld door de toevoeging van een zogeheten Carbon Airbox die de ademhaling van de motor anders regelt. Ook de motorelektronica is anders afgeregeld.

Grootste attractie aan de auto is zonder meer het uitlaatsysteem. Die komt in de plaats van het standaard systeem. Door het gebruik van inconel, een materiaal dat wordt gebruikt in de Formule 1, is een gewichtsbesparing van 21 kilo geboekt. Het uitlaatsysteem is verder voorzien van sportkatalysatoren en een einddemper waarvan het geluid via de Manettino op het stuur kan worden geregeld.

Geheel in de beste traditie heeft Novitec Rosso ook gezorgd voor een aerodynamisch pakket. De spoilerset is ontwikkeld in de windtunnel van de universiteit in Stuttgart. Door de toepassing van koolstofvezel is ook hierbij een gewichtsbesparing bereikt.

Tot slot zijn voor deze schepping van Novitec speciale wielen ontwikkeld in de maat 21 in op de vooras en 22 inch achteraan. Veren die de auto 3,4 centimeter dichter bij het asfalt leggen, maken het plaatje compleet.

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.