Nissan stelt Gripz Concept aan de wereld voor

Cross-over met Z-genen

Nissan Gripz Concept
Nissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz ConceptNissan Gripz Concept
Na een aantal teasers van de Gripz hebben we de bijzondere concept-car van Nissan nu volledig in beeld!

In Frankfurt heeft Nissan het doek van de Gripz Concept getrokken, een studiemodel dat vooruitblikt op de designrichting van het Japanse merk voor de komende jaren. Naar eigen zeggen is de Gripz een combinatie van een cross-over en een sportauto, iets dat eerdere geruchten kracht bijzet dat Nissan voor de opvolger van de 370Z mogelijkerwijs kiest voor een cross-over. Nissan zegt dat het studiemodel geen directe voorproef is op een 'vervanger van een bestaand model'.

De Gripz is matzwart met dieporanje details gespoten, evenals de 240Z-rallyauto's waar de conceptuele nieuweling ten dele op is gebaseerd. De Gripz is een 2+2, wat wil zeggen dat de achterbank net voldoende ruimte biedt aan twee volwassenen.

Hij meet 4,1 meter in de lengte, is 1,89 meter breed en 1,5 meter hoog. Z'n wielbasis bedraagt 1,58 meter. Onder de kap ligt een hybride aandrijflijn. Een benzinemotor is gekoppeld aan de bekende elektromotor van de Leaf.

De Gripz heeft dezelfde designkenmerken die we eerder al zagen op de Sway. We zien een V-vormige grille, boemerangachtige lichtunits, een geknikte C-stijl en een optisch zwevend dak. De achterdeuren scharnieren 'aan de verkeerde kant' en een B-stijl schittert door afwezigheid.

PRIVATE LEASE Nissan

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.