Nissan doet onderzoek naar hoe het met Gen Z moet communiceren
Communiceren kun je leren
Leven auto's nog onder jongere generaties? En hoe spreek je die jongeren eigenlijk aan? Dat en meer zijn vragen waarmee Nissan worstelt. Zo erg zelfs, dat het met een Chinese Universiteit onderzoek gaat doen naar een effectieve manier van communiceren met Generatie Z.
Nissan gaat samen met de Tsinghua University in Peking onderzoek doen naar hoe het het beste kan communiceren met Generatie Z. Met Generatie Z wordt de generatie bedoeld van personen die grofweg tussen 1997 en 2012 zijn geboren. Mogelijk is Nissan niet tevreden met de wijze waarop het deze generatie nu bereikt in zijn marketinguitingen. Vooralsnog lijkt het onderzoek vooral betrekking te hebben op de Chinese markt.
De Chinese universiteit en Nissan gaan niet alleen onderzoeken welke toon het moet aanslaan tegen Gen Z'ers en wát het moet communiceren, beide partijen doen ook op ander vlak onderzoek. Zo onderzoeken zij wat de 'rol en de sociale verantwoordelijkheid' is van autofabrikanten in het 'EV-ecosysteem'.
PRIVATE LEASE Nissan
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna + | Automaat | 360 camera |
- 2020
- 63.803 km

Nissan Almera 1.8 Tekna ECC / 5-DEURS / LM VELGEN
- 2002
- 199.713 km

Nissan Micra 1.0 IG-T N-Connecta 100PK | Navigatie | Stoelverwarming | Keyless | Achteruitrijcamera | Apple CarPlay & Android Auto
- 2020
- 16.391 km
Lees ook

Nissan Elgrand: In Japan is de grote MPV nog lang niet dood

Elektrische stadsauto van Nissan is minder afhankelijk van stroomnet

Test: Nissan Leaf (2025) – Gedraagt zich als brave allemansvriend

Nissan presenteert niet één, maar twee fonkelnieuwe sedans


