Nieuwe Mini af!
BMW heeft er alles aan gedaan om de nieuwe Mini tot een succes te maken. Tot 165 pk, zes airbags, een geavanceerd onderstel en veel binnenruimte.
Na 41 jaar is het is over en uit voor de oude Mini. De nieuwe Mini "made by BMW" wordt geïntroduceerd op de Parijse Salon (vanaf 30 september). Met de oude heeft 'ie niets meer gemeen. Hij is t.o.v. zijn voorganger behoorlijk gegroeid van 3,05 m naar 3,60 m. Hij zit vol met moderne techniek, zoals voor- en zij-airbags, een vijfversnellingsbak, BMW's Multilink achterwielophanging en vier schijfremmen. Als optie zijn een traploze CVT-automaat met schakelfunctie en het DSC stabiliteitsregelingsssysteem leverbaar. Het basisprincipe met voorwielaandrijving en een dwarsgeplaatste motor voor bleef.
De nadruk bij de nieuwe Mini moet liggen op rijplezier, hij moet het vooral de compacte GTI's lastig maken. Hij is vooral niet bedoeld als alternatief voor de gewone Corsa's, Fiesta's en Punto's. Dat blijkt al uit het motorenaanbod. De basisversie heeft een ca. 90 pk sterke 1.6 en gaat ca. 34.000 gulden kosten. De Cooper heeft ook een 1.6 maar nu met 115 pk en zal ca. 38.000 gulden gaan kosten. Later volgt dan nog een topversie, de Cooper S, met een 165 pk turbomotor.