AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Honda NSX krijgt vorm
Tot nu toe moesten we het doen met een schets, maar zojuist heeft Honda's Amerikaanse luxemerk de Advanced Sports Car gepresenteerd, de voorbode van de nieuwe NSX.
Tot nu toe moesten we het doen met een schets, maar zojuist heeft Honda's Amerikaanse luxemerk de Advanced Sports Car gepresenteerd, de voorbode van de nieuwe NSX.
Dat Honda werkt aan een nieuwe sportwagen is al langer bekend, en met de presentatie van deze Advanced Sports Car, komt de terugkeer van de legendarische NSX een stapje dichterbij. Een tijdstip geeft Acura nog niet, maar naar alle waarschijnlijk wordt in het najaar van 2007 op de Tokyo Motorshow meer bekend over de nieuwe sportieveling. De configuratie verschilt met die van de eerste Honda NSX. Die had een V6 VTEC in het midden, de nieuwe krijgt een V10 die voorin ligt. Vandaar de lange neus van de ASC. Dat de NSX als Acura gepresenteerd wordt op de North American International Auto Show, is logisch. In de Verenigde Staten werd de NSX onder de Acura merknaam gevoerd. De Japanners gebruiken voor de aandrijvinghet Super Handling All-Wheel Drive, maar het accent ligt op de achterwielen. Volgens Acura herinneren de kleine LED-lichtbalken in de neus aan de neergeklapte koplampen van de allereerste NSX. Ook de langgerekte achterlichten moeten herinneringen aan die inmiddels al legendarische sportwagen oproepen. De Advanced Sports Car staat voor op 19 inch wielen, achter hebben de wielen een diameter van 20 inch. Koolstofvezel drukt het gewicht van de nieuwe NSX.
Plaats een reactie