AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe diesel: E 280 CDI
Het gamma van de E-klasse is onlangs uitgebreid met de E280 CDI. De motor is gebaseerd op die van de E320 CDI en heeft dus zes cilinders (in lijn) en dezelfde cilinderinhoud.
Het gamma van de E-klasse is onlangs uitgebreid met de E280 CDI. De motor is gebaseerd op die van de E320 CDI en heeft dus zes cilinders (in lijn) en dezelfde cilinderinhoud.
De nieuwe versie levert, net als de 270 CDI, 130kW/177 pk en is voorzien van een roetfilter. Het lukt Mercedes namelijk niet om de vijfcilinder aan de Euro4-norm te laten voldoen. Het gemiddelde verbruik van de sedan met deze motor ligt volgens fabrieksopgave op 7,7 liter/100 km (1 op 13,0). Hij is alleen leverbaar in combinatie met een automatische transmissie. De E280 CDI staat voor € 60.650 in de prijslijst, de Combi komt op € 65.050. De E270 CDI blijft – in eerste instantie - gewoon leverbaar.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Waarom de W124 de ziel van Mercedes-Benz is
Achtergrond
Niet alle exemplaren van deze generatie Mercedes E-klasse roestten: alleen als dompelbad te oud was
Mercedes-Benz E 500 Coupé (2012) - Op de Rollenbank
Achtergrond
De Brabus E65 V8 en de E V12 7.3 S degradeerden de Mercedes W124 E60 AMG tot brave Benzen
Achtergrond