Nieuw logo voor Aston Martin
Fijnslijperij
De afgelopen paar jaar hebben diverse autofabrikanten hun logo's vernieuwd. Nu past ook Aston Martin zijn embleem aan. Aston Martin introduceert direct een nieuwe slogan: Intensity. Driven.
Aston Martin presenteert een gemoderniseerd logo, maar we kunnen het je niet kwalijk nemen als je de verschillen met het bestaande beeldmerk niet direct ziet. Aston Martin sloopt de halve cirkel die de twee vleugels van het logo met elkaar verbonden eruit en past het lettertype van zijn in een rechthoek uitgeschreven merknaam aan. Het opgefriste embleem is ontworpen door de Britse grafisch ontwerper Peter Saville.
Met zijn nieuwe slogan 'Intensity. Driven.' zegt Aston Martin te willen benadrukken dat het een fabrikant is die luxe en sportieve auto's bouwt. Het merk geeft aan een groter publiek aan te willen spreken. Het nieuwe logo debuteert op de volgende reeks modellen van Aston Martin.
Het Aston Martin-logo is sinds 1920 op opvallende wijze gemoderniseerd. Waar het embleem aanvankelijk uit een cirkel met daarin de letters A en M bestond, schreef Aston Martin zijn merknaam vanaf 1927 voluit. Uit de letters T en M vormden zich vleugels die na de introductie van een gladgetrokken variant van het logo in 1930 in 1932 uiteindelijk evolueerden tot een beeldmerk dat slechts op details afwijkt van het huidige.