Nieuw bouwframe voor helft van Toyota-modellen
De grootste autofabrikant van de Azië presenteert vandaag het zogenoemde Toyota New Global Architecture, afgekort tot TNGA, een soort tegenhanger voor het MQB-systeem van Volkswagen. Door dezelfde basis te gebruiken wil Toyota auto's niet alleen aansprekender maken, maar ook de bouwkosten van auto's met dertig procent drukken door het gebruik van meer dezelfde onderdelen, zo meldt Automotive News.
Het is de bedoeling dat ongeveer de helft van alle modellen gebruik gaan maken van TNGA, dat drie voorwielaangedreven onderstellen omvat. Deze zullen allemaal een laag zwaartepunt hebben, zodat er de nodige vrijheid is om te werken aan het rijgedrag van de auto's, evenals de styling ervan. De enkele maanden geleden in Detroit onthulde Toyota NS4 concept moet aangeven waar het design van Toyota als merk de komende tijd naartoe gaat.
Daarnaast geeft CEO Akio Toyoda aan dat Toyota een andere mentaliteit heeft aangenomen op het gebied van ontwikkeling: "Eerder dachten we 'Als wij het maken, komen ze wel.' In plaats van te ontwikkelen wat de klanten als volgende verlangen, maakten we auto's die toch wel zouden scoren." Daartoe heeft het merk ook een groot deel van de toezichthoudende managers weggestuurd, om meer vrijheid te geven aan hoofdontwerpers.
PRIVATE LEASE Toyota
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Met deze Japanse compacte hybride SUV's met de kop eraf kun je nog jaren zorgeloos rijden

Het Trump-effect: Toyota gaat Amerikaanse modellen exporteren naar Japan

‘Toyota MR2 komt terug als GR MR2’

Test Toyota Aygo X - Als hybride nog veel beter




