Niet voor Europa: Volkswagen Gol
We hebben hier dus niet te maken met een Golf. Ook niet met een Polo overigens, al doet zijn neus anders vermoeden. Sinds de introductie van de Gol in 1980 hebben zo'n 4,5 miljoen Gol'tjes de fabriek verlaten. De Gol is vooral erg basic en is typisch een auto voor de Zuid-Amerikaanse markt.
Op de B-segmenter zien we, hoe kan het ook anders, duidelijk de familietrekken van Volkswagen terug. Van voren lijkt de Gol wel erg veel op de huidige Polo en ook de achterkant is overduidelijk herkenbaar als een auto uit Wolfsburg. Al komt hij uit Brazilië. De Gol mag weg voor een prijs die net iets boven de 10.000 euro zal liggen. Om de prijs zo laag mogelijk te houden staat hij op het platform waar de Polo, Ibiza en Fabia van de vorige generatie op stonden.
De Gol zul je niet snel terug zien op de Nederlandse wegen, de compacte Volkswagen is speciaal ontwikkeld voor de Zuid-Amerikaanse markt.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Volkswagen trakteert Zuid-Amerika op Gol GT

In het wild: Volkswagen Gol

Nieuwe Volkswagen Gol mag met de tijd mee

Volkswagen Gol en Voyage gemoderniseerd

Dit is de nieuwe Golf voor Zuid-Amerika

Koopwijzer Volkswagen Golf VII GTI - dit moet je weten over de snelle 7 als occasion
Lezersreacties (78) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.