AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
28

MG met wat meer

MG Marvel R Electric gepresenteerd: deze zomer op de markt

MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R Electric MG Marvel R MG Marvel R MG Marvel R
Joas van Wingerden
  • Joas van Wingerden
  • Autonieuws
16 maart 2021 om 13:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

MG trekt het doek van een nieuw model dat ook in Nederland leverbaar wordt: de Marvel R Electric. Deze EV-SUV moet het elektrische C-segment opschudden.

Met de MG Marvel R Electric maken we kennis met een hier volstrekt onbekend model. In wezen gaat het echter om een auto die in China, waar-ie z'n oorsprong natuurlijk vindt, al bekender is. De Marvel R werd daar eerder dit jaar onthuld als Roewe en is de opvolger van de Roewe Marvel X. In grote lijnen is de Marvel X er ook nog in te herkennen, al oogt de Marvel R Electric vooral dankzij zijn excentrieke front een stuk moderner. Komt het lijnenspel je enigszins bekend voor? Dat kan kloppen: we kregen vorig jaar mei al een voorproefje met de Marvel R Concept van Roewe. Nu is de productieversie er dus en die zal hier in Europa als MG door het leven gaan.

MG Marvel R Electric

MG Marvel R Electric

Met de Marvel R zoekt MG het op diverse fronten hogerop in de markt. Hij is met zijn 4,67 meter lengte, 1,92 meter breedte en een hoogte van zo'n 1,62 meter duidelijk een stuk forser dan de MG ZS EV. De ZS begeeft zich in de regionen van de Hyundai Kona Electric en Kia e-Niro, waar de Marvel R qua afmetingen zijn pijlen meer richt op de Volkswagen ID4 en Skoda Enyaq. Hoger in het C-segment dus. Dat is niet het enige onderscheid. De naam 'Marvel' staat bij MG (en Roewe) voor meer luxe en aantrekkingskracht en als we kijken naar het lijnenspel van de Marvel R kunnen we niet negeren dat de Chinezen wat creatiever te werk zijn gegaan dan bij de ZS het geval was. Dat geldt al helemaal voor het interieur van de Marvel R, maar daarover straks meer.

Eerst de aandrijflijn. Wat dat betreft belooft de Marvel R ook aardig wat. De topversie beschikt namelijk over drie elektromotoren. Die leveren samen 288 pk en 665 Nm en die krachten gaan via alle vier de wielen naar het asfalt. Het stelt de Marvel R volgens MG in staat om vanuit stilstand in 4,9 seconden naar 100 km/h te snellen. Dan sla je dus bepaald geen modderfiguur bij het stoplicht. De topsnelheid is vastgesteld op 200 km/h en je kunt er tot 750 kilo mee trekken. Er komt ook een achterwielaangedreven versie met twee motoren op de achteras, maar de specificaties daarvan worden later nog bekend gemaakt. De Marvel R met drie motoren moet volgens de WLTP-cyclus ruim 400 km op één acculading af kunnen leggen, de actieradius van de mildere variant ligt logischerwijs hoger. Bijladen kan via de 11 kW driefasenlader, maar ook met een snellader. In dat laatste geval is de accu van de Marvel R in 30 minuten voor 80 procent volgeladen.

Interieur

Het interieur van de Marvel R laat duidelijk zien waarom-ie op een hogere trede in het MG-gamma staat. Het oogt strak en eigentijds, niet in de laatste plaats door het grote centrale infotainmentscherm. Dat is maar liefst 19,4 inch groot en daarop is MG's nieuwste infotainmentsysteem actief. Dat kan onder meer overweg met Android Auto en Apple CarPlay. Bijzonder detail is de ronde knop onderaan; die is niet voor verder bediening van dat systeem, maar voor het kiezen van de rijrichting. Behalve een knop aan de linkerkant voor de rijmodus en een knop rechts voor het instellen van regeneratief rijden, zijn er op de middenconsole geen knoppen te vinden. Alles laat zich bedienen via het grote touchscreen. Op het stuurwiel zijn nog wel fysieke knoppen aanwezig. Voor dat stuur tref je een 9-inch digitaal instrumentarium.

MG Marvel R

MG Marvel R Electric

Verder zijn er zaken aan boord zoals een warmtepomp voor de accu, maar ook een Vehicle-to-Load-systeem. Daarmee kun je andere elektrische apparaten van stroom voorzien vanuit de accu van de Marvel R. Denk daarbij aan elektrische fietsen, elektronica of volgens MG zelfs een andere EV. Ook is het MG Pilot-assistentiepakket van de partij dat we al kennen van de ZS EV en de EHS. Daarbij horen zaken als Lane Assist, adaptieve cruisecontrol, Active Emergency Braking en Traffic Jam Assist.

De MG Marvel R Electric wordt al in juli leverbaar in Nederland. Prijzen worden bekendgemaakt in de aanloop naar de marktintroductie.

  • Houd me op de hoogte over de MG Marvel R
  • Hoe verloopt jouw zoekproces naar een volgende auto? Vertel het AutoWeek >
    MG Elektrische Auto

    Uitgelicht aanbod

      MK1 Pull Handle 1964

      MG MG B MK1 Pull Handle 1964

      • 1964
      • 95.000 km

      € 21.950

      2.0 CDTi 135 (18inch,navi,bj07,3950,-)

      MG ZT 2.0 CDTi 135 (18inch,navi,bj07,3950,-)

      • 2007
      • 258.573 km

      € 3.950

      2.5 V6 190

      MG ZT 2.5 V6 190

      • 2002
      • 224.349 km

      € 3.450

    Meer MG occasions

    Lezersreacties (28) (gesloten)

    Maak melding van misbruik

    Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

    Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

    Reactie verwijderen

    Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

    Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

    De discussie is gesloten.
    Reageren is niet meer mogelijk.

    Bekijk ook

    Kopersgids

    Zoeken en vergelijken
    • MG specificaties
    • MG occasions
    • MG video's
    Advies en informatie
    • MG tests
    • MG gebruikersreviews
    • MG index
    Test: MG EHS

    Test: MG EHS

    Sinds het najaar van 2019 kennen is het nieuwe, onder Chinese vleugels herboren MG in Nederland...

    Lees meer
    MG ZS EV - Rij-impressie

    MG ZS EV - Rij-impressie

    111

    Elektrisch, een SUV en ook nog een relatief laag prijskaartje. Op papier klinkt de MG ZS EV...

    Gerelateerd

    • Model
    • Merk
    Model
    Model
      Merk
      Merk
      • Autonieuws
        MG Cyberster officieel onthuld

        MG Cyberster officieel onthuld

        34
        • 9 april 2021
      • Autonieuws
        Maxus T90 volgt MG Extender met grote muil

        Maxus T90 volgt MG Extender met grote muil

        7
        • 6 april 2021
      • Review
        MG EHS Luxury (2021)

        MG EHS Luxury (2021)

        3
        • 5 april 2021
      • Autonieuws
        Hoe goed zijn de elektrische auto’s uit China?

        Hoe goed zijn de elektrische auto’s uit...

        77
        • 5 april 2021
      • Autonieuws
        Vijf leuke MG-occasions van de oude stempel

        Vijf leuke MG-occasions van de oude stempel

        24
        • 2 april 2021
      • Autonieuws
        MG Cyberster concept is elektrische tweezits roadster

        MG Cyberster concept is elektrische tweezits...

        13
        • 1 april 2021
      • Autonieuws
        MG Extender op bijzondere wijze vernieuwd

        MG Extender op bijzondere wijze vernieuwd

        11
        • 22 maart 2021

      Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

      Over AutoWeek

      • Klantenservice
      • Copyright
      • Disclaimer
      • Privacy & Cookiebeleid
      • Cookie instellingen wijzigen
      • Gebruiksvoorwaarden

      Volg AutoWeek

      • Facebook
      • Instagram
      • Twitter
      • Youtube
      • RSS

      Meer AutoWeek

      • Contact redactie
      • Colofon
      • Autobrochures
      • Dealergids
      • Klassiekergids
      • Koppel abonnement

      Overig

      • Adverteren
      • AutoWeek Lab
      • AutoWeek Autoverzekering
      • Je auto aanmelden
      • Partners
      • Alfa Romeo
      • Alpine
      • Aston Martin
      • Audi
      • Bentley
      • BMW
      • Cadillac
      • Chevrolet
      • Citroën
      • Dacia
      • Donkervoort
      • DS
      • Ferrari
      • Fiat
      • Ford
      • Honda
      • Hyundai
      • Infiniti
      • Jaguar
      • Jeep
      • Kia
      • Lamborghini
      • Lancia
      • Land Rover
      • Lexus
      • Lotus
      • Maserati
      • Mazda
      • Mercedes-Benz
      • MG
      • Mini
      • Mitsubishi
      • Morgan
      • Nissan
      • Opel
      • Peugeot
      • Polestar
      • Porsche
      • Renault
      • Rolls-Royce
      • Saab
      • Seat
      • Skoda
      • Smart
      • Subaru
      • Suzuki
      • Tesla
      • Toyota
      • Volkswagen
      • Volvo

      © 2021 DPG Media Magazines B.V.

      onderdeel van DPG Media Magazines groep