Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

MG Marvel R Electric gepresenteerd: deze zomer op de markt

MG met wat meer

28
MG Marvel R Electric
MG Marvel R ElectricMG Marvel R ElectricMG Marvel R ElectricMG Marvel R ElectricMG Marvel R ElectricMG Marvel R ElectricMG Marvel R ElectricMG Marvel RMG Marvel RMG Marvel R
Joas van Wingerden
  • Joas van Wingerden
  • Nieuws
16 maart 2021 om 13:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

MG trekt het doek van een nieuw model dat ook in Nederland leverbaar wordt: de Marvel R Electric. Deze EV-SUV moet het elektrische C-segment opschudden.

Met de MG Marvel R Electric maken we kennis met een hier volstrekt onbekend model. In wezen gaat het echter om een auto die in China, waar-ie z'n oorsprong natuurlijk vindt, al bekender is. De Marvel R werd daar eerder dit jaar onthuld als Roewe en is de opvolger van de Roewe Marvel X. In grote lijnen is de Marvel X er ook nog in te herkennen, al oogt de Marvel R Electric vooral dankzij zijn excentrieke front een stuk moderner. Komt het lijnenspel je enigszins bekend voor? Dat kan kloppen: we kregen vorig jaar mei al een voorproefje met de Marvel R Concept van Roewe. Nu is de productieversie er dus en die zal hier in Europa als MG door het leven gaan.

MG Marvel R Electric

MG Marvel R Electric

Met de Marvel R zoekt MG het op diverse fronten hogerop in de markt. Hij is met zijn 4,67 meter lengte, 1,92 meter breedte en een hoogte van zo'n 1,62 meter duidelijk een stuk forser dan de MG ZS EV. De ZS begeeft zich in de regionen van de Hyundai Kona Electric en Kia e-Niro, waar de Marvel R qua afmetingen zijn pijlen meer richt op de Volkswagen ID4 en Skoda Enyaq. Hoger in het C-segment dus. Dat is niet het enige onderscheid. De naam 'Marvel' staat bij MG (en Roewe) voor meer luxe en aantrekkingskracht en als we kijken naar het lijnenspel van de Marvel R kunnen we niet negeren dat de Chinezen wat creatiever te werk zijn gegaan dan bij de ZS het geval was. Dat geldt al helemaal voor het interieur van de Marvel R, maar daarover straks meer.

Eerst de aandrijflijn. Wat dat betreft belooft de Marvel R ook aardig wat. De topversie beschikt namelijk over drie elektromotoren. Die leveren samen 288 pk en 665 Nm en die krachten gaan via alle vier de wielen naar het asfalt. Het stelt de Marvel R volgens MG in staat om vanuit stilstand in 4,9 seconden naar 100 km/h te snellen. Dan sla je dus bepaald geen modderfiguur bij het stoplicht. De topsnelheid is vastgesteld op 200 km/h en je kunt er tot 750 kilo mee trekken. Er komt ook een achterwielaangedreven versie met twee motoren op de achteras, maar de specificaties daarvan worden later nog bekend gemaakt. De Marvel R met drie motoren moet volgens de WLTP-cyclus ruim 400 km op één acculading af kunnen leggen, de actieradius van de mildere variant ligt logischerwijs hoger. Bijladen kan via de 11 kW driefasenlader, maar ook met een snellader. In dat laatste geval is de accu van de Marvel R in 30 minuten voor 80 procent volgeladen.

Interieur

Het interieur van de Marvel R laat duidelijk zien waarom-ie op een hogere trede in het MG-gamma staat. Het oogt strak en eigentijds, niet in de laatste plaats door het grote centrale infotainmentscherm. Dat is maar liefst 19,4 inch groot en daarop is MG's nieuwste infotainmentsysteem actief. Dat kan onder meer overweg met Android Auto en Apple CarPlay. Bijzonder detail is de ronde knop onderaan; die is niet voor verder bediening van dat systeem, maar voor het kiezen van de rijrichting. Behalve een knop aan de linkerkant voor de rijmodus en een knop rechts voor het instellen van regeneratief rijden, zijn er op de middenconsole geen knoppen te vinden. Alles laat zich bedienen via het grote touchscreen. Op het stuurwiel zijn nog wel fysieke knoppen aanwezig. Voor dat stuur tref je een 9-inch digitaal instrumentarium.

MG Marvel R

MG Marvel R Electric

Verder zijn er zaken aan boord zoals een warmtepomp voor de accu, maar ook een Vehicle-to-Load-systeem. Daarmee kun je andere elektrische apparaten van stroom voorzien vanuit de accu van de Marvel R. Denk daarbij aan elektrische fietsen, elektronica of volgens MG zelfs een andere EV. Ook is het MG Pilot-assistentiepakket van de partij dat we al kennen van de ZS EV en de EHS. Daarbij horen zaken als Lane Assist, adaptieve cruisecontrol, Active Emergency Braking en Traffic Jam Assist.

De MG Marvel R Electric wordt al in juli leverbaar in Nederland. Prijzen worden bekendgemaakt in de aanloop naar de marktintroductie.

  • Houd me op de hoogte over de MG Marvel R
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
MG MG Marvel R Elektrische Auto

Lezersreacties (28) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • MG Marvel R specificaties
  • MG Marvel R occasions
  • MG Marvel R video's
Advies en informatie
  • MG Marvel R tests
  • MG Marvel R gebruikersreviews
  • MG Marvel R index
PREMIUM
Fiat Barchetta vs. MG F - Occasion dubbeltest

Fiat Barchetta vs. MG F - Occasion dubbeltest

Motor dwars voorin en aandrijving op de voorwielen tegenover motor in het midden en de aandrijving...

Lees meer
Test: MG Marvel R

Test: MG Marvel R

39

Met de ZS EV had het Chinese MG een onverwacht succesnummer te pakken. NU gaat MG de tweede...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    MG Marvel R - Back to Basics

    MG Marvel R - Back to Basics

    53
    • 8 januari 2022
  • Nieuws
    Prijzen MG Marvel R Electric bekend

    Prijzen MG Marvel R Electric bekend

    14
    • 7 oktober 2021
  • Test: MG Marvel R

    Test: MG Marvel R

    39
    • 2 september 2021
  • Nieuws
    MG Marvel R: twee versies, EV in herfst leverbaar

    MG Marvel R: twee versies, EV in herfst...

    25
    • 21 juni 2021
Merk
Merk
  • MG ZT-T 180 – 2005 – 300.905 km - Klokje Rond

    MG ZT-T 180 – 2005 – 300.905 km - Klokje...

    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    MG's nieuwe elektrische hatchback te zien

    MG's nieuwe elektrische hatchback te zien

    46
    • 8 juni 2022
  • Nieuws
    Dit is MG's nieuwe elektrische roadster 'Cyberster'

    Dit is MG's nieuwe elektrische roadster...

    55
    • 8 juni 2022
  • Nieuws
    MG TC Midget (1948) - In het Wild

    MG TC Midget (1948) - In het Wild

    12
    • 27 mei 2022
  • Nieuws
    Alle MG’s krijgen een cijfer als naam

    Alle MG’s krijgen een cijfer als naam

    12
    • 15 april 2022
  • Test: MG 5 Electric

    Test: MG 5 Electric

    109
    • 14 april 2022
  • Nieuws
    MG boekte Europees verkooprecord in maart

    MG boekte Europees verkooprecord in maart

    28
    • 11 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden