MG HS nu ook als hybride: slag goedkoper dan de plug-in
Dik vier mille verschil
De MG HS was er tot op heden alleen als plug-in hybride, maar nu is ook de Hybrid+ van de partij. Die is een stukje goedkoper dan de stekkerversie.
Afgelopen najaar zette MG de HS, de opvolger van de EHS, op de Nederlandse prijslijst. Het begon hier met de plug-in hybride MG HS, maar nu komt er ook een stekkerloze hybride bij. De aandrijflijn bestaat uit een 143 pk sterke 1.5-viercilinder en een 199 pk sterke elektromotor, met een systeemvermogen van 225 pk tot gevolg. Ter vergelijking: de Plug-in Hybrid schopt het tot een systeemvermogen van 272 pk. Bovendien kun je daarmee tot 100 km (WLTP) elektrisch rijden en bij de Hybrid+ zijn het natuurlijk alleen korte stukjes.
MG HS
Het gemiddelde verbruik van de MG HS Hybrid+ ligt op 5,6 l/100 km (WLTP) en 0 naar 100 km/h is in 7,9 seconden gepiept. Overigens meldt MG voor de Hybrid+ een bagageruimte van 507 liter en dat is gelijk aan die van de plug-in. Het maximale trekgewicht is vastgesteld op 1.500 kilo.
De MG HS Hybrid+ wordt een slagje goedkoper dan de Plug-in Hybrid. Het verschil bij de goedkoopste uitvoeringen bedraagt dik vier mille. De MG HS Hybrid+ kost als Comfort €36.950 en als Luxury €39.450. In die uitvoeringen kost de plug-in respectievelijk €41.150 en €43.650. Bestellen kan per direct.